Home » D:News » Matematicienii au descoperit o problemă pe care nimeni nu o poate rezolva

Matematicienii au descoperit o problemă pe care nimeni nu o poate rezolva

Publicat: 21.01.2019
Matematicienii au descoperit o problemă pe care nu o pot rezolva. În acest caz nu este vorba de inteligenţa specialiştilor, ci de faptul că problema pur şi simplu nu are un răspuns.

Problema are la bază un tip de inteligenţă artificială pe care unele computere o utilizează pentru a „învăţa” să îndeplinească anumite sarcini. Conform Live Science, cercetătorii au realizat o astfel de „maşinărie de învăţat” ce a creat o problemă numită „estimarea maximului” sau „EMX”.

Acesta nu este, însă, primul caz al unei probleme fără răspuns. În 1931, logicianul Kurt Godel arăta că orice sistem matematic are anumite întrebări la care nu există răspuns. Astfel, matematicienii au înţeles că abilitatea lor de a înţelege universul are limite fundamentale. Godel şi un alt matematician, Paul Cohen, au descoperit o astfel de problemă numită: ipoteza continuumului.

Conform ipotezei, există un număr infinit de numere întregi, un număr infinit de numere reale ce includ şi numere precum 1,8 sau 5,222. Deşi  se crede că numerele întregi şi numerele reale sunt infinite, clar sunt mai multe numere reale decât  numere întregi. Fapt ce ne duce la întrebarea: Există numere infinit mai multe decât numerele întregi, dar mai puţine decât numerele reale? Conform ipotezei continuumului răspunsul este da, există.

Godel şi Cohen au arătat că este imposibil de demonstrat că ipoteza continuumului este corectă sau greşită. În cadrul unui nou studiu, specialiştii au arătat că EMX este inexplicabil asociată cu ipoteza continuumului.

Conform specialiştilor, EMX poate fi rezolvată dacă anterior este rezolvată ipoteza continuumului. Vestea bună este că ipoteza continuumului nu este importantă pentru mare parte din problemele matematicii.

Un nou studiu scoate la iveală cel mai eficient mod de a învăţa cea mai dificilă ramură a matematicii

O problemă de matematică pentru copiii de clasa a V-a a lăsat internauţii fără răspuns

Formula matematică care explică modelele cu forme care nu se repetă niciodată

Problema matematică care a uimit internetul. Tu ştii rezolvarea?