Home » D:News » Agenţiile spaţiale din întreaga lume au simulat impactul cu un asteroid, iar rezultatele sunt îngrijorătoare

Autor: Adrian Popovici 05.08.2019
Agenţiile spaţiale din întreaga lume au derulat o simulare a unui potenţial impact cu un asteroid care ar putea aduce sfârşitul vieţii pe Terra. Rezultatele la care au ajuns sunt îngrijorătoare. Tehnologia de care dispunem şi problemele internaţionale împiedică un răspuns prompt şi decisiv în ceea ce priveşte o ameninţare spaţială.
Într-un efort comun al NASA, Federal Emergency Managment Agency (agenţia americană însărcinată cu intervenţia în situaţiile de urgenţă) şi Agenţia Spaţială Europeană a rulat o simulare care a avut ca scop testarea capacităţii de a răspunde în faţa unei catastrofe la nivel planetar, relatează Science Alert.

În scenariul creat de către agenţiile internaţionale, care s-a desfăşurat în cadrul Conferinţei de Apărare Planetară şi s-a întins de-a lungul a cinci zile s-a plecat de la premisa că în data de 26 martie 2019 telescoapele internaţionale descoperă asteroidul PD2019. Ceea ce oferă o decadă în care comunitatea internaţională poate să se coordoneze pentru a se confrunta cu acest pericol.

Scenariul propune că, până în 2021, NASA trimite o serie de sonde spaţiale care să ofere cât mai multe informaţii despre natura ameninţării pe care asteroidul o ridică. Iar în 2024, agenţia spaţială nord-americană trimite trei navete spaţiale care se prăbuşesc pe suprafaţa asteroidului. Deşi acestea au reuşit să devieze cursul lui PD2019, un fragment de 50-80 de metri s-a desprins şi a intrat pe traiectoria de coliziune cu Pământul.

Printre soluţiile care au fost avansate de către diferitele agenţii, a fost luat în calcul folosirea unui focos nuclear. Această soluţie a fost abandonată din cauza contradicţiilor din mediul politic.

Finalul simulării este dramatic, pe 29 aprilie 2027 un asteroid a intrat în atmosfera terestră la 19 kilometri pe secundă, lovind Parcul Central din New York. Impactului degajează 20 de megatone de energie, aproximativ de 1.000 de ori energia bombei nucleare care a distrus Hiroshima.

Vestea bună este că acesta este doar o simulare, însă aceasta trebuie să servească drept avertisment pentru pericolele care pândesc existenţa speciei umane pe suprafaţa Terrei.

Un asteroid, numit după zeul egiptean al Haosului, se va apropia de Pământ la o distanţă record