Conturi închise al unor utilizatori Netflix au fost reactivate fără permisiunea acestora

29 11. 2019, 15:00

Echipa emisiunii „You & Yours” de la BBC Radio 4 a descoperit că infractorii se pot autentifica în conturile inactive ale clienţilor Netflix şi le pot reactiva fără a avea nevoie de detaliile bancare ale utilizatorilor.

Serviciul de streaming video a simplificat procesul prin care o persoană poate redeveni client Netflix. Drept urmare, datele clienţilor sunt păstrate pe site timp de zece luni, inclusiv detaliile de facturare. Netflix spune că aceste informaţii sunt disponibile doar pentru membrii care aleg să îşi închidă abonamentul şi că datele acestora pot dispărea mai repede din baza lor dacă acest lucru este solicitat printr-un e-mail, potrivit Mediafax.

Emily Keen, o clientă din Oxford, a renunţat la serviciile Netflix în aprilie, dar a constatat că fusese taxată cu 13 dolari în luna septembrie. Ea a spus: „Am încercat să mă autentific în contul meu, dar e-mailul şi parola mea nu au fost recunoscute”.

Keen a contactat serviciul de relaţii cu clienţi al Netflix şi i s-a spus că suma îi va fi rambursată, iar cardul îi va fi blocat până când problema va fi rezolvată. Cu toate acestea, Netflix a continuat să îi retragă de pe card alte două plăţi, în octombrie şi în noiembrie, iar banii i-au fost rambursaţi doar parţial.

Alti foşti abonaţi Netflix s-au plâns pe platforma de micro-blogging Twitter că s-au confruntat cu aceeaşi problemă. Astfel, s-a descoperit faptul că există o piaţă profitabilă pentru detaliile de conectare la Netflix, întreţinută de infractorii care vând conturi „pe viaţă” pe platforma online eBay, pentru cel puţin 4 euro.

Un purtător de cuvânt al eBay a declarat pentru emisiunea „You & Yours” că aceste înregistrări au fost interzise pe platformă şi că vânzătorii vor avea accesul blocat.

Netflix spune că siguranţa conturilor membrilor săi este prioritară, iar abonaţii care observă orice activitate neobişnuită pe contul lor ar trebui să îi contacteze imediat.