Home » D:News » Oamenii de ştiinţă iau în calcul trimiterea unei misuni care să dureze peste 1.000 de ani pentru colonizarea unei alte lumi

Publicat: 28.12.2019
Cercetătorii vor să trimită o misiune către Proxima Centauri.

Cercetătorii din cadrul Iniţiativei pentru Studii Interstelare iau în calcul trimiterea unei msiuni care ar putea să dureze aproximativ 1.000 de ani către una dintre planetele sistemului Proxima Centauri. Rolul acesteia este de a salva oamenirea de pericolele pe care le poate ridica viaţa pe această planetă în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat, notează Futurism.

Membrii Iniţiativei pentru Studii Interstelare sunt de părere că pericolele mai apropiate, precum încălzirea globală sau cele mai îndepărtate, cum ar fi transformarea Soarelui într-o stea roşie sunt pericole mari şi omenirea ar trebui să ia în calcul o serie de măsuri care să îi asigure supravieţuirea.

Cercetătorii au ales planeta Proxima Centauri B, aflată la 4,25 ani-lumină faţă de soarele nostru, deoarece are o masă comparabilă cu cea a Pământului, doar 1,3 mase terestre, şi deoarece se află în zona din sistemul solar în care apa poate exista în stare lichidă.

Andreas Hein, director executiv al Iniţiativei pentru Studii Interstelare, este de părere că nu există obstacole din punctul de vedere al ştiinţei, dar, totuşi, ia în calcul faptul că un astfel de proiect vine cu o serie de provocări. În primul rând vorbim de problemele umane: în anii care vor trece se vor naşte mai multe generaţii, ceea ce ridică problema că aceştia nu vor fi la fel de implicaţi în acest proiect precum primii astronauţi.

Trebuie luate în calcul şi provocările tehnice pe care această msiune le ridică, vorbim aici de sisteme de propulsie eficiente şi de sisteme de susţinere a vieţii. Nu trebuie să uităm faptul că, în prezent, chiar şi o călătorie până pe Marte are un risc crescut din cauza radiaţiilor cosmice pe care corpurile astronauţilor le absorb în timpul zborului.

Panică pe Pământ după o înregistrare audio misterioasă cu Stația Spațială Internațională