Home » D:News » Vârful celui mai înalt vulcan din lume, atins în premieră de cinci alpinişti români

12.19.2019
Alpiniştii Alin Giura, Bogdan Musteaţă, Monica Chiriac, Marius Purice şi Ovidiu Popescu au reuşit să atingă vârful celui mai înalt vulcan din lume, Ojos del Salado, care are o înălţime de 6.893 de metri.

Alpiniştii Alin Giura, Bogdan Musteaţă, Monica Chiriac, Marius Purice şi Ovidiu Popescu au reuşit să atingă, în 14 decembrie, vârful celui mai înalt vulcan din lume, Ojos del Salado, care are o înălţime de 6.893 de metri.

În aceeaşi expediţie, pe 11 decembrie, Altitude Expeditions Team, din care fac parte cei cinci alpinişti, a devenit prima echipă din România care a urcat, cu succes, pe vârful San Francisco, la 6.016 metri. San Francisco face parte din lanţul vulcanic natural de la graniţa Chile cu Argentina din deşerul Atacama, la poalele sale fiind pasul omonim, un culoar de mare altitudine ce face legătura între cele două ţări.

„A fost o expediţie deosebită care şi-a propus atingerea celui mai înalt vulcan din lume şi a unui vârf de peste 6.000 de metri în deşertul Atacama. Altitude Expeditions Team a fost formată din oameni bine pregătiţi fizic şi mental care îşi doreau şi era în puterea lor să încheie cu succes această încercare. Cele două săptămâni petrecute în deşert, cu vânt, temperaturi scăzute şi uzură specifică perioadei de aclimatizare şi apropiere de vârfurile propuse au făcut ca bucuria reuşitei să fie şi mai mare”, declară Ovidiu Popescu, potrivit Mediafax.

Vârful San Francisco este graniţa naturală între Chile şi Argentina, în Munţii Anzi din Los Gama şi este înconjurat de lagune cu apă sărată şi munţi vulcanici de peste 6000 de metri.

Având 6.893 de metri altitudine, Ojos Del Salado este cel mai înalt vulcan de pe planetă şi al doilea munte ca înălţime din America de Sud, după Aconcagua – 6.962 de metri. Este considerat un vulcan activ, ultima erupţie cunoscută fiind în urmă cu 1300 de ani. Face parte din Circuitul Seven Volcanoes al celor mai înalţi vulcani de pe fiecare din cele 7 continente.