Home » D:News » Constructorii auto trec de la maşini la construcţia de oraşe. Inovaţiile de la CES 2020

Constructorii auto trec de la maşini la construcţia de oraşe. Inovaţiile de la CES 2020

01.12.2020
Constructorii auto trec de la maşini la construcţia de oraşe. Inovaţiile de la CES 2020
Constructorii de automobille Toyota, Daimler şi Hyundai au prezentat viziuni îndrăzneţe despre viitor la CES, cea mai mare expoziţie de tehnologie din lume, relatează Financial Times.

Directorul general al Toyota a spus la CES, cel mai mare spectacol de electronice din Las Vegas, că „industria auto vrea, cel mai mult, o bilă de cristal” pentru a-şi ghici viitorul. Dar Akio Toyoda pare să îşi cunoască următorul pas, pentru că firma, cel mai mare constructor auto din lume, a anunţat că îşi va construi propria bilă de cristal, aproape de Muntele Fuji: un „oraş inteligent” de 70 de hectare, alimentat cu hidrogen şi proiectat să găzduiască 2.000 de locuitori.

Ideea este de a oferi oamenilor de ştiinţă, cercetătorilor şi companiei în sine „un laborator viu” pentru a observa cum locuitorii trăiesc o existenţă futuristă, cu tehnologie de generaţie viitoare, autovehicule autonome şi o serie de dispozitive conectate la internet.

Proiectul Woven City

Planurile pentru Woven City arată ambiţios şi bizar – lucruri la care cei 200.000 de vizitatori anuali ai CES s-au aşteptat. Dar Toyoda a spus că producătorul de automobile trebuie să fie în topul tendinţelor care conturează societatea în următoarele decenii: urbanizare, mediu, îmbătrânirea populaţiei, conectare 5G şi inteligenţă artificială.

În ultimii ani, CES a devenit una dintre cele mai mari expoziţii auto din lume, producătorii de automobile fiind interesaţi să îşi prezinte dezvoltările tehnologice. Această tendinţă s-a accelerat odată cu mutarea Salonului Auto de la Detroit din ianuarie în luna iunie a acestui an.

Tehnologia autonomă, jocuri video în maşină şi conceptele pentru conectivitatea vehiculului prin intermediul 5G sunt temele principale, dar producătorii de automobile au dezvăluit şi câteva viziuni memorabile despre viitor.

Taxiuri zburătoare de la Hyundai şi Uber

Hyundai a anunţat că a făcut echipă cu Uber şi va cheltui 1,5 miliarde de dolari pentru a construi taxiuri zburătoare, în timp ce compania chineză Byton a prezentat un tablou de bord de 120 de cm, cu ecran tactil, ce poate fi folosit pentru conferinţe video, vizionarea de filme şi urmărirea stării de sănătate.

Pentru a nu fi depăşit, Daimler, lider mondial în vânzarea de maşini de lux, a făcut echipă cu regizorul de film James Cameron pentru a crea un concept inspirat din filmul Avatar. Ola Kallenius, noul director executiv al Daimler, a explicat că „tehnologia şi automobilul s-au contopit în ultimii ani.

James Cameron s-a referit, pe scenă, la zeitatea primordială Gaia şi a numit vehiculul AVTR „un manifest al unei idei spirituale”.

Pentru Hyundai, viitorul aparţine maşinilor zburătoare şi a anunţat că va face echipă cu Uber pentru a construi taxiuri aeriene autonome şi electrice, pentru oraşele mari. Cele două companii au anticipat că vor efectua zboruri de testare în acest an şi au sperat să înceapă operaţiuni comerciale peste trei ani.

Uber, care îşi propune să devină un „Amazon al transportului”, vede serviciul aerian ca o modalitate de a muta oamenii din maşinile proprietate personală în reţeaua sa de vehicule partajate. Dar demeniul reglemetărilor acestui domeniu rămâne în mare măsură nedefinit.

„Viziunea noastră asupra mobilităţii aeriene va transforma conceptul de transport urban”, a spus Jaiwon Shin, şeful diviziei de mobilitate aeriană din Hyundai. Compania l-a angajat anul trecut pe Shin, fost inginer NASA, pentru a conduce dezvoltarea mobilităţii aeriene urbane şi intenţionează să investească 1,5 miliarde de dolari în afacere, până în 2025.

Uber a precizat că Hyundai a fost primul producător auto care s-a alăturat proeictului. Aurora Flight Science, o filială a Boeing, este, de asemenea, partener. Taxiul zburător este proiectat să decoleze şi să aterizeze vertical, are o autonomie de 100 de km şi o viteză maximă de aproape 300 de km/h.

Temerile constructorilor auto

Multe dintre aceste idei futuriste sunt răspunsuri la provocarea Tesla, ccompania pionier pentru vehiculul electric, a cărui valoare de piaţă a depăşit 80 miliarde de dolari în această săptămână, după ce a lansat ce noua linie de producţie la Shanghai pentri Model 3, sau la Waymo, companie din ecosistemul Google.

Producătorii auto la nivel mondial se confruntă cu schimbări fundamentale ale industriei, care depăşesc apariţia vejhiclulelor electrice sau autonome. Este vorba de adoptarea pe scară tot mai largă a software-ului în vehicule şi fidelizarea consumatorilor faţă de ecosisteme tehnologice, cum ar fi iOS de la Apple sau Android de la Google, iar producătorii încearcă să înţeleagă cum să rămână competitivi într-o lume în care ataşamentul tradiţional faţă de o marcă auto scade rapid, potrivit Mediafax.

Industria auto se teme că va fi retrogradată de titanii din tehnologie, care dispun de grămezi de bani.

Glen De Vos, directorul tehnologic al Aptiv, furnizor de tehnologie auto, spune că producătorii de automobile s-au poticnit în eforturile lor de a deveni companii definite de software, spre deosebire de Tesla, care a început cu o foaie albă şi a putut să se adapteze şi să devină o companie software din start.

„Această transformare este probabil cel mai important lucru care se întâmplă în industria lor”, a spus el. „Multora dintre companii le va fi greu să facă asta”.

Pentru a înrăutăţi lucrurile, aceste schimbări vin într-un moment în care presiunile asupra activităţii lor de bază cresc, pe fondul războiului comercial care pune în pericol lanţurile de aprovizionare la nivel mondial şi nevoii crescânde de investiţii în maşinile electrice, care le erodeză profitabilitatea.

Miza pentru ca tehnologia să fie corect folosită este mare. Maşinile ar trebui să devină „smartphone-uri pe roţi”, cu o putere masivă de calcul şi autonomie, dar dacă aceste sisteme vor putea fi atacate, ar putea genera dezastre. „Dacă acest lucru se face greşit, maşinile vor deveni arme călătoare”, a avertizat Chet Babla, care conduce echipa auto la proiectantul de procesoare Arm.

Între timp, în timp ce producătorii de automobile au dezvăluit oraşele şi prototipuri, Sony a surprins CES dezvăluind o maşină. Conglomeratul tehnologic a spus că Vision-S va avea 33 de senzori, o mulţime de ecrane şi un motor electric care va fi utilizat pe o gamă largă de vehicule. „Pentru a aprofunda înţelegerea automobilelor noastre [. . .] Am dat o formă viziunii noastre ”, a declarat Kenichiro Yoshida, directorul executiv al companiei.

 

Cele mai noi articole
Acțiunea „Retrovirus”. Ce s-a întâmplat cu peste 211 tone de deșeuri medicale periculoase
Acțiunea „Retrovirus”. Ce s-a întâmplat cu peste 211 tone de deșeuri medicale periculoase
COVID-19 ar putea cauza și inflamarea letală a creierului. Ce a descoperit un nou studiu
COVID-19 ar putea cauza și inflamarea letală a creierului. Ce a descoperit un nou studiu
Cum modifică numărul de cazuri de COVID-19 tipurile de beneficii acordate angajaților în România
Cum modifică numărul de cazuri de COVID-19 tipurile de beneficii acordate angajaților în România
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
Când se vor afişa rezultatele complete de la Evaluarea Naţională (Capacitate) 2020. Edu.ro anunţă notele pe judeţe
O întreagă colonie de păsări rare a dispărut fără urmă. Oamenii de știință din Noua Zeelandă sunt contrariați
O întreagă colonie de păsări rare a dispărut fără urmă. Oamenii de știință din Noua Zeelandă sunt contrariați
Jupiter se află la opoziție și îl puteți vedea pe cer
Jupiter se află la opoziție și îl puteți vedea pe cer
5 locuri pe care să le vezi măcar o dată în viață în Delta Dunării
5 locuri pe care să le vezi măcar o dată în viață în Delta Dunării
Oamenii de știință au deslușit în sfârșit misterul din spatele unui experiment vechi de 100 de ani
Oamenii de știință au deslușit în sfârșit misterul din spatele unui experiment vechi de 100 de ani
Papa Francisc se declară profund îndurerat că Sfânta Sofia din Istanbul va fi moschee
Papa Francisc se declară profund îndurerat că Sfânta Sofia din Istanbul va fi moschee
Prima execuţie a unui condamnat la moarte, după 17 ani, în SUA. Ce crime a comis Daniel Lewis Lee
Prima execuţie a unui condamnat la moarte, după 17 ani, în SUA. Ce crime a comis Daniel Lewis Lee
Sora lui Kim Jong Un a reapărut în presa de stat. Care a fost reacția sa la solicitările SUA pentru un nou summit
Sora lui Kim Jong Un a reapărut în presa de stat. Care a fost reacția sa la solicitările SUA pentru un nou summit
Nelu Tătaru regretă o parte din măsurile de relaxare: Ne-am grăbit
Nelu Tătaru regretă o parte din măsurile de relaxare: Ne-am grăbit
ADN-ul din populațiile actuale arată când s-ar fi întâlnit, de fapt, indienii americani și polinezienii pentru prima dată
ADN-ul din populațiile actuale arată când s-ar fi întâlnit, de fapt, indienii americani și polinezienii pentru prima ...
Actriţa Kelly Preston, soția lui John Travolta, a murit. Boala de care suferea
Actriţa Kelly Preston, soția lui John Travolta, a murit. Boala de care suferea
Remdesivir a redus cu 62% riscul mortalităţii în cazul pacienților infectați cu noul coronavirus
Remdesivir a redus cu 62% riscul mortalităţii în cazul pacienților infectați cu noul coronavirus
Un şarpe de un metru şi jumătate a trebuit să fie scos de jandarmi dintr-o casă din Mehedinţi
Un şarpe de un metru şi jumătate a trebuit să fie scos de jandarmi dintr-o casă din Mehedinţi
Un studiu recent a arătat ce efecte pot avea, de fapt, rețelele 5G asupra sănătății
Un studiu recent a arătat ce efecte pot avea, de fapt, rețelele 5G asupra sănătății
Câți metri pătrați are, de fapt, cea mai mică țară din lume
Câți metri pătrați are, de fapt, cea mai mică țară din lume