Home » D:News » Scăderea altitudinii la care zboară avioanele ar putea reduce semnificativ emisiile de noxe

Scăderea altitudinii la care zboară avioanele ar putea reduce semnificativ emisiile de noxe

Scăderea altitudinii la care zboară avioanele ar putea reduce semnificativ emisiile de noxe
Publicat: 21.02.2020
Un studiu recent a stabilit că o reducere a altitudinii de croazieră cu 600 de metri ar putea reduce cu 59% emisiile de noxe.

Oamenii de ştiinţă de la Colegiul Imperial din Londra au publicat un studiu care tratează situaţia noxelor produse de către avioane în timpul zborului în care au ajuns la concluzia că o altitudine de croazieră mai mică cu 610 metri faţă de standardul actual ar putea să ducă la scădere a emisiilor cu 59%, notează Science Alert.

„Conform studiului nostru, modificarea altitudinii unui număr mic de zboruri ar putea reduce semnificativ efectele climatice ale aviaţiei”, explică inginerul Marc Stettler. „Această nouă metodă ar putea reduce foarte rapid impactul industriei aviaţiei asupra climei”, mai adaugă acesta.

Studiul arată că pentru a obţine această reducere este nevoie ca doar 2% dintre zboruri, care prezintă cele mai mare şanse ca în urma lor să se formeze trenele de condensare, să adopte această ajustare a altitudinii. Aceste trene de condensare apar atunci când gazele fierbinţi emise de motoarele avioanelor se întâlnesc cu aerul rece şi rarefiat de la altitudinile înalte; umezeala din aer se condensează în jurul particulor fine, lasând urmele albe de pe cer.

Majoritatea acestor trene de condensare dispar în doar câteva minute, totuşi, unele pot să persiste pentru 18 ore. O perioadă atât de lungă creşte riscul ca aceste trene să fie prinse în mişcarea maselor de aer care au loc la acele altitudini.

„Modelele trenelor de condensare sunt vitale în validarea eficacităţii diferitelor soluţii de atenuare a emisiilor, cum ar fi utilizarea combustibililor alternativi, a tehnologiilor noi a motorului şi a strategiilor de deviere a zborului”, au scris cercetătorii în studiul lor.

Studiul a fost publicat în Environmental Science & Technology.

Citeşte şi:

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase