Home » D:News » Un tratament simplu a generat noi neuroni și a eliminat maladia Parkinson la șoareci

Ioana Matei 06.29.2020
Sursa foto: UC San Diego Health Sciences

Oamenii de știință au descoperit o tehnică care poate inversa simptomele maladiei Parkinson. Experimentele au avut succes la modele ale bolii dezvoltate pe șoareci.

Cercetătorii au spus că tehnica ar putea reprezenta o nouă strategie pentru a explora tratamentul în cazul bolilor neurodegenerative.

Un scop major în medicina neurodegenerativă este înlocuirea neuronilor pierduți în timp tulburărilor neurodegenerative și promovarea integrării de noi neuroni în circuitele creierului.

Spre exemplu, maladia Parkinson este caracterizată de o pierdere de neuroni dopaminergici într-o regiune a creierului responsabilă pentru recompense și mișcare.

Maladia Parkinson ar putea fi eliminată cu un tratament simplu

Xiang-Dong Fu și echipa sa, de la Școala de Medicină din cadrul Universității din San Diego, a declarat că studiul sugerează că anumite celule ale creierului numite astrocite pot fi transformate în neuroni dopaminergici funcționali folosind o metodă care necesită doar un singur pas.

Studiul publicat în Nature a fost desfășurat pe celule umane izolate și șoareci.

„Cercetătorii din toată lumea au încercat în diferite feluri să genereze neuroni în laborator, folosind celule stem și alte metode, ca să îi putem studia mai bine și să îi folosim pentru a înlocui neuroni pierduți din cauza tulburărilor neurodegenerative”, a spus dr. Fu.

„Faptul că am putut să producem atât de mulți neuroni într-un mod atât de ușor a fost o surpriză uriașă”, a mai adăugat cercetătorul.

Cercetătorii au administrat tratamentul direct în partea din creierul șoarecilor care este responsabilă pentru controlul motor și sistemul de recompense, precum și partea din creier care pierde de obicei neuroni dopaminergici în cazul apariției bolii Parkinson.

Șoarecii tratați au scăpat de Parkinson pentru tot restul vieții

Un alt grup de șoareci a primit un placebo, potrivit MedicalXpress.

În cazul șoarecilor tratați, o parte din astrocite s-au transformat în neuroni. Astfel, numărul de neuroni a crescut cu aproximativ 30%, a arătat studiul.

Nivelul de dopamină a fost restabilit la unul asemănător cu cel observat la șoarecii normali.

De asemenea, șoarecii tratați au revenit la mișcări normale ale membrelor după trei luni de la administrarea tratamentului. În plus, șoarecii nu au mai avut simptome ale bolii Parkinson pentru restul vieții.

Tratamentul împotriva tremorului în boala Parkinson poate fi îmbunătățit cu o metodă avansată de scanare RMN