Home » D:News » Oamenii de știință au identificat mai mult de 100 de substanțe toxice în fumul de canabis

Ioana Matei 07.02.2020

Cercetătorii de la Universitatea din Alberta au identificat particulele cu potențial periculos în fumul de canabis. În plus, oamenii de știință au studiat ce posibile efecte asupra sănătății ar putea avea.

„Nu este exagerat să spunem că fumul de marijuana este un potențial pericol pentru sănătate. Însă, nu există suficiente studii făcute deocamdată”, a spus Robert Nishida, unul dintre autorii noului studiu.

Printre miliardele de particule descoperite într-un singur nor de fum de canabis, echipa de oameni de știință a observat 2.575 de compuși chimici și a putut identifica 536. Dintre aceștia, 110 sunt cunoscuți deja ca fiind toxici, fie că sunt cancerigeni, mutageni sau teratogeni. Toate aceste substanțe chimice pot perturba dezvoltarea embrionului sau a fetusului.

Oamenii de știință au analizat ce efecte ar putea avea asupra sănătății particulele din fumul de canabis

Deși au găsit mai multe substanțe chimice în tutun, anume 173, cercetătorii au descoperit că particulele din fumul de canabis erau în jur de 29% mai mari. Oamenii de știință au găsit o masă a materiei particulelor de aproape 3,4 ori mai mare într-o țigară de canabis decât în una cu tutun.

„Având în vedere câteva limitări, acea masă este ceea noi considerăm a fi gudron”, a spus Nishida.

Gudron este substanța de culoare maro produsă din particule de substanțe chimice toxice care rămâne în urmă după arderea tutunului.

Pentru afla mai multe despre fumul de canabis, oamenii de știință au creat o „mașină de fum” care se comportă precum un plămân și extrage o anumită cantitate de fum de la mostre de țigări din tutun și țigări de canabis.

Nishida a explicat că țigările din tutun au fost alese ca punct de referință pentru că tutunul este studiat de zeci de ani.

Mărimea particulelor determină unde anume în plămâni vor fi depozitate, alături de substanțele chimice din care sunt compuse.

Pericolele fumului de marijuana nu sunt pe deplin înțelese deocamdată

Cercetătorii au sugerat că o înțelegere totală a fumului de tutun și efectele sale asupra sănătății cel mai probabil nu este completă, însă publicul a fost deja avertizat de pericolele tutunului, informează MedicalXpress.

„Țigările din tutun sunt studiate de zeci de ani. Totuși, nici în privința tutunului nu cred că avem toate informațiile necesare. Volumul de cercetări cu privire la fumul de marijuana nu este nici pe departe comparabil”, a mai adăugat Nishida.

Oamenii de știință au concluzionat că fumul de marijuana trebuie să fie înțeles mai bine, inclusiv în funcție de speciile de canabis și modul în care substanțele chimice sunt transportate.

Consumul regulat de canabis ar putea duce la schimbări structurale ale inimii