Home » D:News » Aglomerație spre Marte. Trei țări vor să trimită misiuni către Planeta Roșie

Aglomerație spre Marte. Trei țări vor să trimită misiuni către Planeta Roșie

Credit foto: NASA
Publicat: 09.07.2020

SUA, Emiratele Unite și China vor să trimită nave către nave.

În ultimii ani, atenția cercetătorilor din lumea întreagă a fost îndreptată către Marte, aceștia efectuând o mulțime de studii care să explice condițiile de mediu de la suprafața acesteia, dar și să pună bazele unei viitoare colonizări. Toate aceste eforturi ar trebui ca în viitorul mai mult sau mai puțin apropiat să ducă chiar și la un zbor al unei msiuni cu echipaj uman pe planeta roșie.

În prezent, trei țări urmează să lanseze în decursul acestei luni misuni către Marte, încercând să profite de avansurile tehnologice, dar și de poziționarea dintre planeta roșie și Pământ, notează The Hill, citat de către Futurism. Această poziționare va deschide o fereastră de lansare care se va închide în data de 11 august și care va reveni după alte 26 de luni, în 2023.

Trei țări cu trei scopuri diferite

Cele trei țări care urmează șă își lanseze msiunile în următoarea lună sunt Statele Unite ale Americii, China și Emiratele Arabe Unite. Trebuie să notăm faptul că pe lângă scopurile științifice ascoaite acestor misuni, pot fi identificate și o serie de scopuri geopolitice și strategice. Astfel, SUA vrea să își mențină poziția de lider al domeniului spațial și din această cauză NASA colaborează îndeaproape cu companiile spațiale private.

Într-o logică asemănătoare trimite și China o misiune către Marte, cu precizarea că acest stat vrea să își întărească poziția de principal competitor în domeniul spațial. Într-o poziție inedită se află Emiratele Unite, acestea aflându-se în mijlocul unei tranziții economice care speră să înlocuiască combustibilii fosili cu cercetarea și tehnologia.

SUA și China speră să pună pe suprafața planetei Marte două rovere care să facă analize la sol și care să colecteze mostre. În schimb, cercetătorii din Emirate vor să trimită un orbiter, un satelit, care să realizeze observații vreme de doi ani asupra atmosferei acestei planete.