Home » D:News » Dynetics a dezvăluit sistemul care ar putea readuce oamenii pe Lună. Cum arată interiorul

Publicat: 21.09.2020

Contractorul militar Dynetics, cu sediul în Alabama, a dezvăluit un model la scară largă a sistemului de aterizare umană (HSL), conceput să readucă astronauții NASA pe Lună până în 2024, misiunea făcând parte din programul Artemis.

Modelul, fiind aproximativ de aceeași mărime ca sonda de aterizare lunară Apollo a NASA, este menit să ofere inginerilor o nouă perspectivă a modului în care astronauții vor interacționa cu sistemul în timpul misiunilor spre Lună. De asemenea, Dynetics a dat publicității și o înregistrare video care arată interiorul sistemului.

„Designul flexibil este ușor de reconfigurat”

Totuși, acest model nu pleacă nicăieri. După cum este detaliat în filmare, diferitele module de control care vor fi folosite de astronauți pentru a controla sonda sunt, de fapt, bucăți de spumă lipite de pereții interiori ai modelului, care pot fi mutate cu ușurință pentru a obține cea mai bună așezare.

„Designul flexibil este ușor de reconfigurat, permițând sistemelor umane de integrare (HSI) și echipajului de zbor să analizeze și să ofere sugestii privind modelele inițiale, precum și să efectueze iterații rapide”, arată un comunicat al Dynetics.

Sonda Dynetics va avea un preț rezonabil și va reduce dramatic costurile explorării lunare

Totodată, Dynetics mai promite că sonda sa reutilizabilă va avea un preț rezonabil și va reduce dramatic costurile explorării lunare. Ca parte din acest efort, sistemul de aterizare este conceput să transporte o varietate de habitate, experimente științifice și rovere presurizate, scrie Futurism.

Contractorul rival Blue Origin a livrat un prototip la scară largă a sistemul de aterizare umană la Centrul Spațial Johnson al NASA, în luna august. De asemenea, contractul SpaceX cu NASA pentru a dezvolta un sistem Starship capabil să aterizeze pe Lună este încă în vigoare.

Luna emite pulsuri de lumină şi nimeni nu ştie de ce