Home » D:News » Un studiu pe șoareci a dus la identificarea unui tratament promițător pentru infarctul miocardic

Publicat: 29.11.2020

Molecula MCB-613 reduce traumele fizice asociate unui infarct miocardic.

În timp ce există terapii pentru a ajuta la sănătatea inimii în general, există foarte puține terapii preventive pentru insuficiența cardiacă după un atac de cord semnificativ, o afecțiune gravă care are o mortalitate foarte ridicată. Cu toate acestea, cercetătorii de la Baylor College of Medicine au găsit un potențial tratament care a arătat rezultate promițătoare la șoareci, notează Medicalxpress.

Oamenii de știință au arătat că stimularea unui coactivator al receptorilor de steroizi, SRC-3, de către o moleculă cunoscută sub numele de MCB-613 după un atac de cord a împiedicat cicatrizarea și repararea dezadaptativă a țesutului cardiac care, în timp, poate duce la insuficiență cardiacă.

Problemele cardiace reprezintă un risc important pentru sănătatea publică

„Insuficiența cardiacă după un atac de cord major este principala cauză de deces la nivel global. De multe ori are loc în doar câțiva ani, o persoană devine din ce în ce mai bolnavă și, în cele din urmă, moare”, a spus dr. Bert O’Malley, profesor la Baylor și autorul principal al studiului.

„In studiul pe șoareci, echipa noastră a fost în măsură sa arate ca MCB-613 scade remodelarea dăunătoare atunci când este administrat in câteva ore după un infarct miocardic, inhibând astfel dezvoltarea ulterioară a insuficientei cardiace”, adaugă acesta.

Cercetătorii au descoperit și caracterizat anterior MCB-613 ca un stimulator de molecule mici pentru SRC. Familia SRC este responsabilă pentru plasticitatea celulară și căile de creștere celulară atât în timpul creșterii țesuturilor normale, cât și anormale. După un atac de cord, țesuturile deteriorate se cicatrizează. Acest lucru are ca rezultat pierderea țesuturilor și creșterea inflamației, fibroza și o scădere progresivă a funcției cardiace, toate acestea fiind semnele distinctive ale insuficienței cardiace induse de infarctul miocardic.

Rolul moleculei MCB-613

Molecula funcționează prin stimularea SRC-3, declanșând astfel o cascadă complexă de evenimente în repararea țesuturilor și modularea răspunsului inflamator. O’Malley și echipa sa au constatat, de asemenea, că, după tratarea șoarecilor cu MCB-613, nu au existat semne semnificative de toxicitate.

„Implicațiile clinice ale acestei descoperiri sunt semnificative. Am îngrijit mulți pacienți cu insuficiență cardiacă avansată și, dacă putem modula evoluția naturală a acestei boli, vom diminua cauza principală a morții umane”, a spus dr. Clifford Dacso, profesor de biologie moleculară și celulară.

„Studiul oferă promisiunea de a aborda nevoia nesatisfăcută de tratamente pentru prevenirea deteriorării țesutului cardiac în urma unui atac de cord. Aceste descoperiri deschid calea pentru descoperirea unor tratamente suplimentare pentru a viza progresia bolilor cronice cronice”, a declarat dr. Lisa Mullany, profesor asistent de biologie moleculară și celulară și autoare a studiului.