Alimentul consumat din ce în ce mai mult de români

19 12. 2020, 13:00
Credit foto: Pixabay

Interesul românilor pentru peşte şi produsele din peşte a crescut în ultimii cinci ani, iar 25% dintre ei spun că în prezent consumă mai mult, în timp ce 5% au o dietă bazată exclusiv pe peşte şi niciun alt tip de carne.

Potrivit unei cercetări de piaţă derulată de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Alfredo Seafood, în noiembrie, un procent similar de consumatori, de 24%, mănâncă mai puţin peşte decât în urmă cu 5 ani.

România se plasează în continuare în coada clasamentului ţărilor din UE, din punct de vedere al cantităţii de carne de peşte consumată anual, cu 8 kg/capita/an, în creştere faţă de 2015, când se înregistrau 6 kg/capita.

Evoluţia lentă este oglindită şi de concluziile cercetării, potrivit cărora 45% dintre români estimează că nu şi-au modificat în niciun fel consumul de peşte.

Chiar dacă rămâne în urma altor alimente încă, peştele a câştigat în popularitate, 16% dintre persoanele intervievate declarând că şi-au dublat consumul în această perioadă, iar 9% mănâncă chiar de trei ori mai mult peşte decât în 2015.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1015 persoane cu vârste de peste 18 ani, reprezentativ la nivel urban şi rural.

Peștele, preferat de familiile moderne

Potrivit datelor revelate de cercetare, o diferenţă în sens pozitiv se evidenţiază în rândul familiilor moderne, care într-o proporţie de 20% afirmă că în prezent consumă de două ori mai mult peşte decât acum cinci ani, în timp ce 12% spun că acum consumă de trei ori mai mult peşte decât acum 5 ani.

Se observă o tendinţă a celor cu venituri mai ridicate de a consuma mai frecvent peşte.

Din categoria celor care în ultimii cinci ani au ales o dietă în care singura carne prezentă este cea de peşte, cea mai mare pondere este reprezentată de persoanele mature şi celibatare, 11%.

Chiar dacă vânzările de peşte sunt pe un trend uşor ascendent, un sfert dintre români spun că mănâncă mai puţine produse de provenineţă piscicolă decât în 2015. Dintre aceştia, 34% fac parte din segmentul milenialilor celibatari, iar 30% sunt persoane mature fără parteneri.