Home » D:News » O „relicvă a Sistemului Solar timpuriu” a fost descoperită pe aleea unei case din Anglia

Sursa foto: The Trustees of the Natural History Museum (NHM)
Publicat: 12.03.2021

Un meteorit descoperit în Marea Britanie conține o combinație extrem de rară de minerale care ar putea oferi oamenilor de știință indicii despre modul în care s-a format Sistemul Solar și cum a apărut viața pe Pământ.

Meteoritul a ajuns pe Terra la data de 28 de februarie, atunci când o minge de foc a trecut peste sud-vestul Angliei. La acea vreme, cercetătorii au suspectat că numeroase fragmente din roca spațială au ajuns pe suprafața planetei noastre.

Un astfel de fragment a aterizat chiar pe aleea unei familii din Winchcombe, un oraș din Gloucestershire, potrivit unui comunicat al Muzeului Istoriei Naturale din Londra.

„Persoana care a găsit meteoritul s-a descurcat de minune”

După ce au observat o pată negricioasă pe aleea lor, familia au împachetat bucățile de meteorit și au alertat rapid Rețeaua de Observare a Meteorilor din Marea Britanie, care apoi a contactat Muzeul de Istorie Naturală.

„Pentru cineva care până la urmă nu știa cu ce are de-a face, persoana care a găsit meteoritul s-a descurcat de minune. A manevrat bucățile foarte bine. Le-a împachetat la mai puțin de 12 ore după aterizarea meteoritului. Apoi, persoana a continuat să găsească mai multe bucăți în grădina sa în următoarele zile”, a explicat Ashley King, cercetător la muzeu care studiază meteoriții.

După ce au analizat fragmentele pietroase, oamenii de știință de la muzeu au identificat meteoritul ca fiind o chondrită carbonică, un tip rar de meteorit care provine de la un asteroid antic format în primele zile ale Sistemului Solar, atunci când se formau și primele planete, potrivit Science Alert.

„Meteoriții ca acesta sunt relicve ale Sistemului Solar timpuriu”

„Meteoriții ca acesta sunt relicve ale Sistemului Solar timpuriu, ceea ce înseamnă că ne pot spune din ce sunt alcătuite planetele. Însă, noi credem că meteoriții ca acesta ar fi adus apa pe Pământ, astfel contribuind la apariția oceanelor de pe planeta noastră”, a spus Sara Russell, cercetător la muzeu care studiază meteoriții de tipul chondrită carbonică.

Meteoritul din cazul de față arată puțin ca un cărbune, însă este mult mai moale și mai fragil, au mai precizat oamenii de știință. Textura sa indică faptul că roca spațială conține minerale de lut, astfel că a conținut cândva apă înghețată. În general, meteoriții de tipul chondrită carbonică conțin de obicei o combinație de minerale și compuși organice, inclusiv aminoacizi, care sunt „cărămizile” proteinelor.

Un meteorit feros care cântărește 14 kilograme, recuperat de cercetători dintr-un sat din Suedia