Home » Știință » Un sistem solar din ”vecinătatea” noastră cosmică prezintă condiții favorabile vieții

Publicat: 09.07.2020

Sistemul solar format în jurul stelei Lacaille 9352 se află la 10,7 ani-lumină.

Căutarea plantelor care ar putea să fie locuită se dovedește a fi o sarcină extrem de complicată și asta deoarece Universul are un număr extrem de mare de stele și de planete care se învârt în jurul acestora. De asemenea, pentru ca cercetătorii să concluzioneze că o planetă poate fi locuită aceasta trebuie să îndeplinească o serie de criterii.

Într-un sistem solar aflat la doar 10,7 ani-lumină, datele indică existența a cel puțin două planete care îndeplinesc mare parte dintre aceste condiții. Cercetătorii explică faptul că datele despre cea de-a treia planetă sunt, momentan, insuficiente pentru a trage concluzii despre aceasta, notează Science Alert.

Vecinii noștri cosmici

Lacaille 9352 sau  GJ 887, steaua roșie în jurul căreia s-a format sistemul despre care discutăm, are aproximativ jumătatea Soarelui. Trebuie precizat faptul că cele două planete a căror existență a fost confirmată se află în zona locuibilă, în care temperaturile nu sunt extreme și ar putea permite existența apei lichide.

În general, stelele pitice roșii au „obiceiul” de a distruge atmosfera planetelor din jurul lor prin valurile de radiații și particule pe care le aruncă în spațiu. În mod surprinzător, Lacaille 9352 se dovedește a fi o stea liniștită, luminozitatea acesteia rămânând uniformă.

GJ 887b are o masă minimă de aproximativ 4,2 ori mai mare decât Pământul și orbitează stea o dată la 9,3 zile. Cea de a doua planetă din sistem, GJ 887c, are o masă de aproximativ 7,6 ori mai mare decât cea a Pământului și orbitează steaua o dată la 21,8 zile.

Momentan, datele colectate nu pot spune cu exactitate dacă aceste planete sunt solide sau gazoase.Dat fiind faptul că sistemul solar din care fac parte se dovedește a fi atât de aproape, este foarte probabil ca acestea să devină subiectul unui număr mare de studii.

Studiul A multiplanet system of super-Earths orbiting the brightest red dwarf star GJ 887 a fost publicat în Science.