Home » D:News » Un studiu arată că exerciţiile fizice fac vaccinurile împotriva COVID-19 mai eficiente

Publicat: 22.07.2021

Potrivit unui studiu, practicarea sportului nu numai că întăreşte sistemul imunitar, ci chiar ajută vaccinurile. Acest lucru se susţine într-un articol din revista ştiinţifică The Conversation, semnat de Sebastian Chastin, profesor la Glasgow Caledonian University (Scoţia).

„În 35 de studii, activitatea fizică regulată a condus la niveluri ridicate ale anticorpului de imunoglobulină IgA. Acest anticorp acoperă membrana mucoasă a plămânilor şi a altor părţi ale corpului nostru unde pot intra virusuri şi bacterii. Activitatea fizică regulată creşte, de asemenea, numărul de celule T CD4 +, care sunt responsabile pentru alertarea sistemului imunitar la un atac şi reglarea răspunsului acestuia”, scrie Sebastian Chastin, folosind explicaţii tehnice.

Prin verificarea studiilor, cercetătorii au descoperit că şi vaccinurile par mai eficiente, atunci când sunt administrate după un program de antrenament, chiar şi unul moderat: „O persoană activă este cu 50% mai probabilă să aibă un număr mai mare de anticorpi după vaccin decât o persoană inactivă”.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, există 3 mecanisme care fac din activitatea fizică o apărare suplimentară împotriva bolilor infecţioase. Este, de asemenea, un potenţiator al vaccinului.

Exerciţiile fizice protejează împotriva factorilor de risc de infecţie gravă şi fatală

În primul rând, exerciţiile fizice protejează împotriva factorilor de risc de infecţie gravă şi fatală. „Persoanele active fizic sunt mai puţin susceptibile de a dezvolta obezitate, diabet, boli respiratorii şi cardiovasculare. Studiile epidemiologice au arătat că COVID-19 şi alte boli infecţioase respiratorii sunt mai grave pentru persoanele cu aceste afecţiuni”, comentează lectorul Universităţii Caledoniană din Glasgow.

Activitatea fizică reduce, de asemenea, stresul şi inflamaţia cronică, la rândul său reducând probabilitatea infecţiilor fatale. „Majoritatea deceselor cauzate de COVID-19 şi pneumonie au fost rezultatul unui răspuns inflamator necontrolat”, explică Chastin. În cele din urmă, sistemul nostru imunitar este mai puternic dacă suntem activi fizic.

Analizând diferitele studii, cercetătorii scoţieni au putut, de asemenea, să pună în cifre sănătatea celor care practică activitatea fizică. „Am găsit dovezi consistente şi convingătoare în 6 studii care au implicat mai mult de jumătate de milion de participanţi că respectarea ghidurilor recomandate pentru activitatea fizică – 30 de minute de activitate, 5 zile pe săptămână – reduce riscul de îmbolnăvire cu 37%”, potrivit Mediafax.

Menţinerea în formă ar putea, de asemenea, să ne ofere un pic de ajutor împotriva Covidului. „Din păcate, o scădere a nivelurilor de activitate fizică a fost observată la nivel global în ultimul an”, atrage atenţia Chastin.

„Aceasta este o tendinţă periculoasă care ar putea face populaţia mai vulnerabilă la boli infecţioase şi cronice pe termen scurt. Dacă nu va fi controlată, va lăsa şi o moştenire dăunătoare pe termen lung şi va creşte povara bolii şi costurile sociale şi economice ale acesteia”.