Egiptul a cumpărat 240.000 de tone de grâu românesc, la cel mai mic preț din licitație

02 07. 2022, 01:00
Foto: Shutterstock

Autoritatea Generală pentru Aprovizionarea cu Produse de Bază (GASC), cumpărătorul de stat egiptean de cereale, a cumpărat 815.000 de tone de grâu, printre care 240.000 de tone din România, în cadrul unei licitații, marcând cea mai mare achiziție unică din ultimii ani.

Achiziția a cuprins 350.000 de tone de grâu francez, 240.000 de tone de grâu românesc, 175.000 de tone de grâu rusesc și 50.000 de tone de grâu bulgăresc, a precizat GASC, citat de nasdaq.com. Cantitatea va fi livrată în lunile august, septembrie și octombrie 2022.

Cea mai mică ofertă de cost și transport a fost pentru grâul românesc, la 429,90 dolari pe tonă, au declarat comercianții, o scădere de 10% față de cea mai mică ofertă achiziționată la ultima licitație a GASC din iunie, dar totuși o creștere de 58% față de o achiziție din România făcută în jurul aceleiași perioade a anului trecut.

Achiziția vine la câteva zile după ce ministrul egiptean al aprovizionării a declarat că guvernul caută modalități de reducere a importurilor, prin creșterea procentului de extracție pentru făina utilizată pentru pâinea subvenționată la 87,5% de la 82% și chiar prin utilizarea cartofilor în fabricarea pâinii.

Cea mai mică ofertă de cost și transport a fost pentru grâul românesc

Egiptul urmărește să economisească aproximativ 500.000 de tone de grâu importat, vizând 5-5,5 milioane de tone de grâu importat pentru anul fiscal 2022/23. Anterior, miercuri, Banca Mondială a declarat că a fost de acord să ofere Egiptului 500 de milioane de dolari pentru a ajuta la finanțarea achizițiilor de grâu.

Egiptul se bazează în principal pe grâul importat pentru a pune pâine puternic subvenționată la dispoziția a peste 70 de milioane din cei 103 milioane de locuitori ai săi. Licitația a inclus, de asemenea, transporturi rusești din portul Kavkaz, după ce cumpărătorul de stat a făcut modificări la caietul său de sarcini pentru a permite tuturor porturilor rusești să participe, scrie Mediafax.

Traderii au declarat anterior că aprobarea Kavkaz ar putea însemna oferte de transport maritim mai competitive. De asemenea, cumpărătorul a permis încărcături de 50.000 de tone în loc de 55.000 și 60.000 de tone, cum se întâmplă de obicei.