Home » D:News » O scurgere de la naveta Soyuz a amânat plimbarea spațială a cosmonauților de pe ISS

Publicat: 16.12.2022

O plimbare spațială de rutină a doi cosmonauți ruși de la bordul Stației Spațiale Internaționale (ISS) a fost oprită cu puțin timp înainte de a începe după ce controlorii de zbor au observat o scurgere de la naveta Soyuz andocată de stație.

Această scurgere de la naveta Soyuz era formată dintr-un torent de particule asemănătoare fulgilor de zăpadă care emană din secțiunea din spate a capsulei Soyuz MS-22; scurgerea a fost descrisă de un comentator NASA drept o scurgere de lichid de răcire.

NASA a declarat că niciunul dintre cei șapte membri ai actualului echipaj al ISS (trei cosmonauți ruși, trei astronauți NASA americani și un astronaut japonez) nu a fost în pericol.

O scurgere de la naveta Soyuz a oprit lucrări de întreținere la ISS

Incidentul a avut loc exact în momentul în care doi dintre cosmonauți, comandantul de echipaj Serghei Prokopiev și inginerul de zbor Dimitri Petelin, se pregăteau pentru o ieșire spațială planificată pentru a muta un radiator de la un modul la altul pe segmentul rus al ISS, informează Reuters.

Un oficial al operațiunilor ruse de control al misiunii a fost auzit spunându-le lui Prokopiev și Petelin într-o transmisie radio că plimbarea lor în spațiu este anulată în timp ce inginerii lucrau pentru a determina natura și originea scurgerii.

Comentatorul NASA al transmisiunii live, Rob Navias, care a transmis de la Centrul Spațial Johnson din Houston, a mai spus că ieșirea spațială a fost întreruptă din cauza scurgerii, despre care a spus că a început la primele ore ale zilei de joi, 15 decembrie.

Navias a spus că nava Soyuz a sosit la stația spațială în septembrie, aducându-i pe Prokopiev, Petelin și pe astronautul american Frank Rubio și a rămas atașată de partea orientată spre Pământ a laboratorului orbital.

A doua oprire a acestei misiuni

Această ieșire spațială planificată a mai fost amânată o dată înainte, la sfârșitul lunii noiembrie, din cauza pompelor de răcire defecte din costumele spațiale ale cosmonauților, a spus Navias.

Ieșirea spațială pentru lucrări de asamblare, întreținere și modernizare urma să fie a 12-a în acest an și a 257-a din istoria platformei vechi de 22 de ani, potrivit NASA.

Navias a spus că este prea devreme pentru a ști ce implicații ar putea avea scurgerea asupra integrității acelei nave spațiale și dacă ar putea crea dificultăți pentru întoarcerea echipajului pe Pământ la sfârșitul misiunii.

Operațiunile continuă pe Stația Spațială Internațională

Alte cinci nave spațiale sunt parcate la stația spațială: două capsule SpaceX (un Crew Dragon și Cargo Dragon), un cargo spațial Northrop Grumman Cygnus și două nave rusești de aprovizionare, Progress 81 și Progress 82.

ISS, care se întinde pe lungimea unui teren de fotbal și orbitează la aproximativ 400 de kilometri deasupra Pământului, a fost ocupată continuu din 2000, operată de un parteneriat condus de SUA și Rusia, care include Canada, Japonia și 11 țări europene.

Arheologii aflați la începutul carierei sunt pesimiști cu privire la viitor