Prima pagină D:News

Cele mai vechi fosile de pe Terra au aproape 4 miliarde de ani

Redactia Descopera.ro | 03.31.2008 | ● Vizualizări: 113
Cele mai vechi fosile de pe Terra au aproape 4 miliarde de ani     microorganisme, Terra, stromatolite, aragonit, carbonat de calciu, calcit + zoom

Una dintre cele mai vechi controverse din lumea stiintifica, privind aparitia vietii pe Pamant, a luat sfarsit, anunta cercetatorii francezi de la Institut de Physique du Globe din Paris. Rezultatele studiilor acestora asupra stromatolitelor, formatiuni geologice vechi de miliarde de ani, au aratat clar urme ale activitatii biologice primordiale.

Pana in prezent, oamenii de stiinta considerau ca primele formatiuni geologice create prin mineralizarea microorganismelor nu sunt mai vechi de 350 de milioane de ani si ca aceasta s-au format intr-un mediu identic cu cel din zilele noastre. Noile descoperiri arata insa ca varsta acestora poate ajunge pana la 4 miliarde de ani, iar mediul in care au aparut era total diferit decat cel de astazi.

Folosind o aparatura capabila sa mareasca imaginea pana la aproximativ 10 nanometri, cercetatorii francezi au descoperit in probele de stromatolite colectate din Australia, globule infime ce contin nanocristale de aragonit. Se stie astazi ca bacteriile produc aragonitul, un polimorf instabil al carbonatului de calciu, ce are proprietatea de a se transforma in calcit imediat ce microorganismul moare.

Descoperirea oamenilor de stiinta constituie dovada incontestabila a existentei vietii in forma moleculara, in urma cu aproape 4 miliarde de ani.

Sursa: ScienceDaily