Home » D:News » Au fost descoperite forme de viata in subsolul oceanului

Au fost descoperite forme de viata in subsolul oceanului

Publicat: 27.05.2008
Forme de viata primitive au fost descoperite la 1,6 km adancime, in interiorul placilor terestre de sub oceane. Descoperirea este cu atat mai importanta cu cat micile organisme traiesc in straturile de sedimente fierbinti din subsolul oceanelor, unde ideea de a descoperi vreo forma de viata parea improbabila.

Noua descoperire stabileste un nou record in randul formelor de viata care traiesc la cea mai mare adancime, un record anterior fiind stabilit la circa 800 de metri. Conditiile de viata atat de improprii intaresc convingerile cercetatorilor, care spera sa descopere forme de viata asemanatoare in mediile ostile de pe alte planete.
Traind in interiorul straturilor fierbinti sedimentare din subsolul marin, la temperaturi cuprinse intre 60-100 grade Celsius, formele microscopice de viata sunt, totodata, organismele care traiesc la cele mai scazute temperaturi la care o forma de viata poate supravietui, conform studiilor  microbiologului  John R. Parkes din cadrul Universitatii Cardiff din Marea Britanie.

Oamenii de stiinta au examinat mostre din sedimentele extrase din subsolul Ocenului Atlantic de Nord si au descoperit bacterii din clasa procariotelor. Multe dintre acestea au trasaturi comune cu bacteriile extremofile, care traiesc in izvoarele fierbinti marine sau in izvoarele termale din Parcul National Yellowstone.
Se pare ca aceste bacterii isi desfasoara viata si activitatea prin metabolizarea metanului si a altor hidrocarburi, rezultate din incalzirea straturilor de sedimente de catre valurile de caldura, care radiaza din miezul magmatic al Terrei.
Descoperirea alimenteaza, de asemenea, teoria conform careia circa 70 % din procariotele care traiesc pe Terra se afla in sedimentele fundului oceanic, care ating cateodata zeci de kilometri in grosime.