Home » D:News » Dinozauri fara frontiere

Dinozauri fara frontiere

Publicat: 11.06.2008
Ramasitele fosilizate ale unui umar de dinozaur ar putea rescrie teoriile cu privire la aparitia si evolutia dinozaurilor australieni, anunta ABC News.

Paleontologul Steve Salisbury de la Universitatea Queesnsland din Brisbane declara ca urmele dinozaurului carnivor australian, descoperite in 1989, sunt aproape identice cu cele de Megaraptor argentinian. Aceasta nu este, insa, singura legatura dintre cele doua specii considerate, pana acum, total diferite. Dovezile arata ca dinozaurii de la antipozi au evoluat, mai degraba, din specii comune intalnite in emisfera sudica, si nu din cele nordice, asa cum se crezuse initial.

„Teoriile de pana acum spuneau ca dinozaurii australieni s-au dezvoltat in izolare odata cu faramitarea Pangeei. Mai mult, acestia nu ar fi avut niciun contact cu populatiile de reptile gigantice din orice alta zona a Terrei preistorice”, declata Salisbury.

Noile ipoteze sunt sustinute si de alte descoperiri care arata o stransa legatura genetica intre dinozaurii din America de Sud, Australia, Madagascar si India, ceea ce inseamna, in opiniia paleontologilor, ca Antarctica a servit drept punte intre aceste spatii.

Patricia Vickers Rich, profesor la Universitatea din Melbourne ramane insa sceptica: „Din pacate, singura noastra dovada este un os cules cu multi ani in urma si care a fost puternic afectat de trecerea timpului. Pentru a putea formula o asemenea teorie revolutionara cu privire la migratia dinozaurilor, este nevoie de mult mai multe dovezi.”.

Sursa: ABC News