Home » D:News » Continua cautarile ciocanitorii cu cioc de fildes

Continua cautarile ciocanitorii cu cioc de fildes

Autor: Nicu Parlog 06.26.2008
Continua cautarile ciocanitorii cu cioc de fildes
In ultimii trei ani, ornitologii americani au colindat padurile din estul statului Arkansas in cautarea unei rare specii de ciocanitoare.

Ciocanitoarea cu cioc de fildes (Campephillus principalis) a fost listata ca fiind o specie pe cale de disparitie, pentru ca la inceputul secolului XXI sa fie declarata disparuta din natura.
Cu toate acestea, unii ornitologi inca spera ca aceasta ciocanitoare ar supravietui undeva in padurile Big Woods din Arkansas. Pana in prezent, nimeni nu a reusit insa sa aduca o dovada video sau foto cu privire la prezenta ciocanitorii cu cioc de fildes in acest areal.

Ornitologii au investigat circa 83 000 din cei 550 000 de acri ai rezervatiei Big Woods. In acesta padure, canoistul Gene Sparlig a vazut aceasta pasare pe data de 11 Februarie 2004. Mai apoi, inginerul David Luneau a fotografiat o imagine neclara a unei pasari pe care expertii de la Cornell University au identificat-o ca fiind extincta ciocanitoare cu cioc de fildes.
Ornitologul Allan Mueller a declarat ca a vazut un exemplar ala acestei specii trecand in zbor deasupra padurii, undeva in vara anului 2007, dar inainte de a o fotografia, acesta a disparut.

Pana in prezent, au fost cheltuiti 9,6 milioane de dolari in speranta redescoperirii acestei specii. O parte din acesti bani s-au folosit in cercetarea padurilor din Arkansas. Cercetatorii afima ca au fost inregistrate strigate si sunete ale acesteia in mlastinile din Florida.
“Aceasta pasare a fost dintotdeauna o imagine simbol a pasarilor nord-americane. Timp de decade a fascinat sufletele si imaginatia oamenilor, fiind, de fapt, cea mai mare specie de ciocanitoare din lume. Ar fi o bucurie de nedescris sa stim ca supravietuieste si in prezent.”, declara Laurie Fenwood, coordonator in cadrul U.S. Fish and Wildlive Service din Atlanta.