Prima pagină D:News

Lume extraterestra, descoperita de astronomii francezi

Redactia Descopera.ro | 07.25.2008 | ● Vizualizări: 247
Lume extraterestra, descoperita de astronomii francezi     CoRoT-Exo-4b, telescopul CoRoT, exoplaneta, soare, sistem solar, miscare de rotatie, extraterestru + zoom

Astronomii francezi au anuntat descoperirea unei exoplanete gigant, de dimensiunile lui Jupiter, care graviteaza in jurul unele stele asemanatoare Soarelui, se arata intr-un comunicat al Agentiei Spatiale Europene, citat de FoxNEws.

Corpul ceresc, botezat CoRoT-Exo-4b, are nevoie de 9,2 ani terestri pentru a orbita in jurul Soarelui sau, aceasta fiind cea mai lunga perioada parcursa de o planeta descoperita pana in prezent. „Nu stim daca CoRoT-Exo-4b si Soarele din preajma sa au coexistat in urma cu un miliard de ani sau daca cele doua s-au sincronizat mult mai devreme”, afirma Suzanne Aigrain, cercetator la Universitatea din Exeter.

Descoperirea este cu atat mai importanta cu cat planeta pare sa aiba o masa prea mica si o distanta prea mare fata de Soarele sau pentru a putea fi influentata in miscarea sa de rotatie.

Astronomii europeni spera ca noul telescop CoRoT, cel care a dus la descoperirea noii planete, sa ajute si la descoperirea altor corpuri ceresti si eventual a unor noi sisteme solare. Ei si-au manifestat increderea in reusita proiectului care si-a propus sa aduca lumina asupra modului in care se formeaza planetele si in care acestea evolueaza de-a lungul timpului.

Sursa:FoxNews