Home » D:News » Mediile extreme de pe Terra recreeaza viata extraterestra

Mediile extreme de pe Terra recreeaza viata extraterestra

09.19.2008
Mediile extreme de pe Terra recreeaza viata extraterestra
Creaturile care traiesc la mari adancimi intaresc teoria conform careia exista organisme care se pot adapta unor conditii foarte dure, incluzandu-le aici si pe cele de pe alte planete.

Pana de curand, era impamantenita ideea conform careia viata pe Terra se bazeaza pe ecosisteme care se folosesc de fotosinteza pentru a-si procura hrana si implicit, energia.
Insa scufundarile la mari adancimi, de peste 1 000 metri, unde razele soarelui nu pot patrunde, au fost de natura sa contrazica acest lucru. In mod uimitor, cercetatorii au identificat si in aceste conditii extreme organisme perfect adaptate la viata dura, numite extremofile. Creaturile care traiesc la peste 600 de metri adancime trebuie sa indure o presiune de 60 de ori mai mare decat cea de la suprafata, insa aceasta nu este singura problema pe care trebuie sa o infrunte. Media temperaturilor de pe fundul marilor este de 4 grade, insa lucrurile se schimba in jurul cosurilor hidrotermale, unde temperatura se ridica undeva la 400 de grade Celsius. Cele mai multe substante eliminate prin intermediul acestor cosuri sunt toxice pentru majoritatea formelor de viata, insa unele extremofile le folosesc pentru a-si obtine hrana si energia.

Studierea acestor organisme este importanta si pentru astrobiologi.
“Faptul ca identificam organisme terestre care traiesc in conditii extreme, ne face sa credem ca acelasi lucru s-ar putea intampla si pe alte planete.”, declara Elinor Bartle, purtatorul de cuvant al Centrului de Geobiologie.
Cercetatorii sunt de parere ca mediul creat im preajma craterelor marine este asemanator cu cel in care s-a format viata pe Pamant, in urma cu 4 miliarde de ani, iar adancimile oceanelor puteau fi o buna protectie impotriva radiatiilor solare care loveau Pamantul, inainte ca stratul de ozon sa se fi format. Desi informatiile culese i-au ajutat pe cercetatori sa isi faca o imagine mai clara despre aparitia vietii in mediile mai putin favorabile, acestia au declarat ca studiile cu privire la organismele extremofile si la posibilitatea ca ele sa se dezvolte si pe alte planete sunt abia la inceput.

Prima cultură a oamenilor moderni a durat cu 20.000 de ani mai mult decât s-a crezut anterior