Home » D:News » Terra este monitorizata din spatiu in cautarea vietii

Terra este monitorizata din spatiu in cautarea vietii

Publicat: 15.10.2008
Terra este monitorizata din spatiu in cautarea vietii
Un nou studiu al Agentiei Spatiale Europene (ESA) este pregatit pentru a anunta prezenta semnelor de viata de pe Terra si posibilitatea ca planeta sa fie locuita, anunta LiveScience.

La o prima vedere, anuntul facut de astronomii europeni ar putea reprezenta o pierdere de timp si de fonduri. Cu toate acestea, proiectul de a monitoriza Pamantul din apropierea planetei Venus in cautarea vietii are o importanta majora, sustin oamenii de stiinta. In esenta, daca se intentioneaza descoperirea vietii pe o alta planeta, cercetatorii trebuie sa cunoasca elementele care pot trada potentialele urme de viata, iar pentru aceasta a fost aleasa singura planeta cunoscuta care a permis evolutia vietii, Terra.

„ESA a initiat acest proiect, primul de acest gen, prin care urmareste monitorizarea Pamantului de pe o platforma indepartata. Vrem sa cunoastem si sa aflam cat mai multe despre capacitatea Pamantului de a sustine viata, pentru a putea aplica apoi toate aceste informatii in cautarea unor noi planete locuibile”, sustine David Grinspoon, unul dintre cercetatorii implicati in proiect.

Inca de la lansarea sa din noiembrie 2005, sonda spatiala Venus Express a fotografiat Pamantul de la peste 3,5 milioane de kilometri in cautarea semnelor care pot trada prezenta vietii. „In atmosfera Terrei sunt vizibile apa si oxigenul dar nu trebuie sa uitam ca si Venus are aceleasi caracteristici. Observarea acestor molecule nu este suficienta, astfel ca trebuie sa cautam informatii cat mai detaliate”, declara acelasi Grinspoon.

Din 1995 si pana in prezent, astronomii au descoperit peste 300 de exoplanete. O misiune a agentiilor spatiale europene si americane, care va avea loc in 2009, va incerca sa identifice Graalul oamenilor de stiinta, o planeta asemanatoare Terrei.

Sursa: Livescience