Home » D:News » Primele maimute au trait in Texas

Primele maimute au trait in Texas

Publicat: 21.10.2008
In urma cu circa 40 milioane ani, primele maimute preferau sa traiasca in zona unde astazi se afla statul Texas. Antropologul Chris Kirk de la Universitatea Texas din Austin este de parere ca aceste specii primitive de maimute au ales sa traiasca in zona preistorica a statului actual Texas, datorita climei calde si umede din acea perioada.

Antropologii Cris Kirk si Blythe Williams au descoperit o noua specie primitiva de maimuta denumita Diablomomys dalquesti. Acest gen de primate traia acum 43-44 milioane de ani in arealul presarat de paduri tropicale si vulcani activi unde in prezent se intinde statul american Texas. Insa in urma aparitiei fenomenului de racire a climei, s-a redus drastic abundenta si varietatea de plante tropicale care le ofereau deopotriva hrana si adapost primelor maimute. In urma acestui fenomen climatic, majoritatea speciilor de maimute precum si alte animale adaptate traiului in paduri tropicale, au disparut din America de Nord.

Chris Kirk a descoperit fosilele speciei Diablomomis dalquesti in cadrul depozitului fusilier din Devil’s Graveyard Formation din sud-estul Texasului. Aceste fosile aduc noi informatii cu privire la evolutia primelor maimute in contextul reorganizarii faunei locale sub influenta schimbarilor de clima.
“Se pare ca maimutele primitive din Texas au supravietuit in acesta regiune o perioada mult mai mare de timp decat alte specii din America de Nord, datorita simplului fapt ca in aceasta zona clima a ramas preponderant tropicala, chiar si in cadrul racirii intregului continent nord-american” , afirma in continuare profesorul Kirk