Home » D:News » Terapia cu viermi castiga teren

Terapia cu viermi castiga teren

Safta Alexandru 12.02.2008
Terapia cu viermi castiga teren
Obiceiul prin care larvele unor anumite specii de muste erau presarate desupra cangrenelor sau ulceratiilor a revenit in atentia lumii stiintifice inca din timpul Razboaielor Napoleoniene, ocazie cu care medicii militari o foloseau pentru tratamentul ranilor infectate. Autentificarea lor definitiva a fost adusa de medicul german William S. Baer care le-a folosit, la randul sau, in cadrul operatiilor ortopedice efectuate in decursul celui de al doilea Razboi Mondial.

In prezent, larvele  mustei verzi sunt preferate de majoritatea medicilor in cazurile de debridare a ranilor. Larvele se hranesc cu tesutul infectat si bolnav, astfel incat stimuleaza cresterea celulelor sanatoase care regenereaza si refac in acelasi timp tesutul, impiedicand aparitia unor infectii ulterioare.
Terapia cu viermi, cum este cunoscuta popular, era o practica comuna in lumea medicala din Statele Unite pana in anul 1930, cand a fost inlocuita de tratamentul cu antibiotice.
Situatia actuala impune, insa, reintoarcerea la tratamentul cu viermi datorita aparitiei bacteriilor rezistente la antibiotice din genul MRSA, alaturi de recrudescenta stafilococului auriu care este refractar la tratamentul cu meticilina.
“Viermii lichefiaza sau dizolva tesutul mort cu ajutorul enzimelor secretate in rana prin cavitatile lor bucale. Astfel, rana este curatata in timp ce tesutul infectat si puroiul sunt consumate drept hrana. Larvele mustei verzi fiind in stadiu imatur nu se pot reproduce in interiorul ranii, inlaturand astfel pericolul adancirii ranii respective. In plus, companiile medicale americane acorda o asigurare medicala gratuita persoanelor care accepta tratamentul cu viermi datorita costurilor implicit mai mici decat in cadrul unui tratament clasic”, afirma Ronald Sherman, director al companiei BioTherapeutics, Education & Research din California.

Sursa : Live Science