Home » D:News » Terra are nevoie de un scut impotriva asteroizilor

Terra are nevoie de un scut impotriva asteroizilor

Safta Alexandru 12.09.2008
Terra are nevoie de un scut impotriva asteroizilor
Un scut care sa protejeze Pamantul de eventualele impacturi cu asteroizi reprezinta o masura imperativa pentru viitorul apropiat, au anuntat mai multi oameni de stiinta in cadrul ultimei intruniri a oficialilor Organizatiei Natiunilor Unite de la Viena, citati de publicatia britanica The Telegraph.

O retea internationala trebuie sa fie creata pentru a cerceta spatiul extraterestru si a depista asteroizii potential periculosi pentru Terra. Aceeasi retea va trebui sa fie responsabila pentru organizarea unei flote de nave spatiale care sa poate distruge sau devia de pe traiectoria lor, corpurile ceresti care risca sa intre in coliziune cu Pamantul. Chiar daca pericolul unei coliziuni cu un asteroid gigant este destul de redus, o posibila ciocnire ar avea efecte devastatoare, au declarat astronomii intruniti la Viena.

Se presupune ca ultimul asteroid care a lovit planeta a fost cel de acum 65 de milioane de ani, care a dus la disparitia a 70% dintre formele de viata existente in acel moment. De asemenea, impactul din regiunea Tunguska, Siberia, care a avut loc in anul 1908, se presupune ca se datoreaza unui obiect urias din spatiul extraterestru. Calculele arata ca riscurile nu sunt atat de reduse pe cat se credea initial. Sansele ca un asteroid cu diametrul de peste 45 de metri sa intre in atmosfera terestra sunt de 2 la 1000 de ani.

„Comunitatea internationala trebuie sa depuna eforturi pentru a urgenta o astfel de decizie. Ea trebuie sa aiba in vedere trei aspecte importante ce privesc viitoare organizatie: avertizarea asupra pericolului, tehnologia necesara distrugerii sau devierii corpurilor ceresti de dimensiuni gigantice, procesul decizional care trebuie sa fie extrem de rapid”, sustine Lordul Rees, presedinte al International Panel on Asteroid Threat Mitigation.

Conform expectantelor cercetatorilor, pana in anul 2020 ar trebui sa fim capabili sa depistam cel putin 500.000 de asteroizi care orbiteaza in spatiul solar. Dintre acestia, cateva zeci prezinta un pericol real pentru Terra.

Sursa:TheTelegraph