Home » D:News » Nanotehnologia acului

Nanotehnologia acului

Publicat: 06.05.2009
Un “ac de seringa” extrem de mic, capabil sa patrunda prin membrana celulalra pentu a injecta cateva molecule de substanta in citoplasma, a fost realizat de cercetatorii americani de la Universitatea din Illinois. Dar aplicatiile lui nu se marginesc la atat.

Nano-acul poate fi utilizat si ca sonda electrochimica, pentru a cerceta proprietatile mediului intracelular, sau ca biosenzor optic.

Nano-acul este fabricat dintr-un nanotub constituit dintr-o substanta chimica speciala – nitrura de bor. Nanotubul estre atasat la capatul unei pipete de sticla si acoperit cu un strat subtire de aur. “Incartcatura “ moleculara ce trebuie introdusa in celula este atasata de stratul de aur cu ajutorul unor molecule speciale, cu rol de legatura (molecule “linker”). Odata introdus nano-acul in citoplasma sau nucleul unei celule, aceste legaturi se desfac, eliberand “incarcatura”.

Nano-acul, care are un diametru de numai 50 nanometri (1 nanometru = a milioana parte dintr-un milimetru) produce perturbari minime la nivelul membranei, atunci cand patrunde in celula si, pentru prima oara, introducerea substantelor straine in celula poate fi precis controlata si inregistrata. Cu ajutorul acestei tehnologii, afirma inventatorii, vor putea fi studiate cu mare precizie numeroase procese biofizice si biochimice la nivel celular.