Home » D:News » Un exemplar rar: elefantul de mare alb

Un exemplar rar: elefantul de mare alb

Publicat: 21.05.2009
Pe insula Marion din Oceanul Indian traieste un elefant de mare de culoare alba. Exemplarul a fost descoperit si fotografiat de o echipa de cercetatori sud-africani.

Este primul exemplar alb descoperit intr-o populatie de elefanti de mare sudici, indivizii acestei specii avand, de obicei, corpul de culoare bruna. Printre alte specii de foci, cum sunt otariile si leii de mare, se intampla mai des sa apara exemplare de culori neobisnuite, insa printre elefantii de mare n-au fost semnalati, pana acum, asemenea “ciudati”. Biologii care au zarit si fotografiat mica foca alba – o femela – au fost cu  atat mai surprinsi de descoperire, cu cat elefantul de mare sudic (Mirounga leonina) este o specie mult studiata si, prin urmare, binecunoscuta oamenilor de stiinta.

Exemplarul nu sufera de albinism – o afectiune genetica manifestata prin lipsa pigmentului in piele, par si ochi – caci are ochii de culoare normala (in cazul mamiferelor albinoase, ochii apar rosii, deoarece prin irisul lipsit de pigment se vad vasele de sange.) Este vorba, asa cum au afirmat biologii de la Universitatea din Pretoria, Africa de Sud, de un caz de leucism, mica foca fiind nascuta cu o cantitate foarte mica de pigment (de aceea apare aproape alba), dar cu ochii de culoare inchisa. Desi printre elefantii de mare apar uneori exemplare cu o nuanta mai deschisa a blanii, acesta este primul caz de leucism cunoscut la aceasta specie.