Home » D:News » Acestea sunt fosilele Monstrului din Loch Ness?

Acestea sunt fosilele Monstrului din Loch Ness?

Publicat: 02.06.2009
Ramasitele unui dinoasaurian acvatic asemanator cu creatura din Loch Ness au fost descoperite in depozitele de roci din apropierea plajei Monmouth, langa orasul britanic Dorset. Plesiozaurul cu pricina inota in urma cu circa 200 milioane ani in apele care scalda astazi Canalul Manecii.

Plesiozaurul din era jurasica avea garul lung, trunchiul gros si fusiform iar membrele erau adapatate pentru inot, avand forma unor vasle. Paleontologii britanici au reusit sa reconstituie aproximativ 70 % din scheletul vietatii disparute, aceasta in conditiile in care mai exista in lumea intreaga doar 10 schelete complete sau partiale de plesiozauri.
Toate speciile de plesiozauri traiau in apele calde, de mica adancime, ale marilor tropicale din trecut. Aveau gaturi lungi si dinti ascutiti adaptati vanatorii de pesti, hrana lor principala.
“Scheletul a venit in bucati, dar se poate observa cu usurinta cum arata. Se pot vedea urme de dinti pe unele oase, de unde concluzionam ca plaesiozaurul a fost ucis de alt dinosaurian marin, cu mult mai mare si mai puternic, posibil o specie de megalozaur”, declara Chris Moore paleontolog in cadrul Jurassic Coast World Heritage Site.
Plesiozaurii sunt extrem de asemantori ca infatisare cu faimosii monstri din Loch Ness, fapt ce alimenteaza presupunerile criptozoologilor care sustin ca fiintele din apele lacului Ness nu sunt altceva decat plesiozauri care au supravietuit pana in prezent.
Dupa restaurarea completa, scheletul plesiozaurului va fi expus in cadrul Lyme Regis Museum