Home » D:News » Fosilele de mamuti americani prezinta urme de meteoriti

Fosilele de mamuti americani prezinta urme de meteoriti

Publicat: 23.06.2009
O turma de mamuti decimata de o ploaie de meteoriti poate suna ca un scenariu al unui film SF din perioada productiilor in alb-negru. Cu toate acestea, acest eveniment a avut loc cel putin odata in istoria Terrei. O dovedesc fosilele descoperite recent pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, anunta cercetatorii de la Institutul National Lawrence Barkley.

Una dintre cel mai vechi teorii cu privire la extinctia mamutilor are in centru, impactul cu unul sau mai multi meteoriti, si asta pentru ca este evident ca o ploaie de roci cantarind, per total, cateva megatone, are capacitatea de a ucide orice. Fosilele de mamut si de rinocer lanos descoperite in Arizona prezinta urme ale unor arsuri provocate de impactul cu meteoriti de mici dimensiuni, suficienti insa pentru a ucide instant un animal de talia unui mamut. Cercetatorii sustin ca in urma cu 34.000 de ani, numarul uriaselor mamifere  a fost redus drastic in urma unor astfel de fenomene, specia intrand intr-un declin care a dus-o, intr-un final, la extinctie.

Sursa: DailyGalaxy