Home » D:News » Evolutia este accelerata de incalzirea globala

Evolutia este accelerata de incalzirea globala

Publicat: 25.06.2009
Schimbarile climatice accelerate din ultimii ani au un efect direct asupra procesului evolutiv al lumii vii de pe Terra. Conform unui studiu de specialitate, incalzirea globala accelereaza in special viteza “evolutiei moleculare” in cadrul mamiferelor.

Cercetatorii din cadrul Auckland University of Technology au descoperit ca in cadrul perechilor de mamifere din aceeasi specie, ADN-ul mamiferelor care traiesc in zone calde se schimba intr-o rata mai mare decat a celor din zone reci si temperate.
Studiul  publicat in prestigiosul Proceeding of the Royal Society B explica motivul pentru care zona tropicelor prezinta cea mai mare biodiversitate din cadrul lumii vii.
ADN-ul se poate schimba imperceptibil de fiecare data cand o celula se divide si produce o copie relativ identica. Astfel de schimbari care creeaza diferente in cadrul unei populatii de mamifere, dar care nu dau nastere unei noi specii, sunt cunoscute sub termenul de “microevolutii”. Presupunerea referitoare la accelerarea procesului de microevolutie cauzat de temperaturi ridicate nu este deloc noua. Totusi, recent, cercetatorii au demonstrat pentru prima data fenomenul in cadrul unui studiu care viza mamiferele, animale care isi pot regla de la sine temperatura corporala.

Sursa : BBCNews