Prima pagină D:News

Imagini spectaculoase: Universul asa cum nu ti l-ai inchipuit vreodata

09.10.2009 | ● Vizualizări: 509
Imagini spectaculoase: Universul asa cum nu ti l-ai inchipuit vreodata     no tags + zoom
Galerie foto (1)

De la lansarea sa in 1990, imaginile surprinse de telescopul spatial Hubble au devenit punct de referinta in istoria fotografiei. In prezent, telescopul gigantic este in “forma” maxima, iar spatiul pare ca nu a fost niciodata mai frumos.

Imaginile surprinse de catre proaspatul cosmetizat Hubble, redauin premiera scene uimitoare din numeroase segmente prea putinexplorate ale Universului. Coliziunea galaxiilor, explozia unorstele sau nebuloase stralucitoare, toate au fost surprinse intr-oserie de fotografii unice.

Acestea sunt primele si, in acelasi timp, cele mai clare imaginiale Universului indepartat, realizate dupa misiunea de reparare atelescopului, care a avut loc in luna mai a acestui an.Fotografiile ne dezavaluie galaxii pline de culoare, aglomeraridense de stele si o nebuloasa in forma de fluture, efect cauzat decatre eruptiile de gaz ale unei stele care isi asteapta sfarsitul.Noul set de instrumente cu care a fost echipat Hubble ii conferatelescopului o sensibilitate sporita, permitandu-i sa captezeaproape orice, de la lumina ultravioleta, pana la ceainfrarosie.

"Este un nou inceput pentru Hubble. Telescopul a suferit otransformare completa, iar acum este mai puternic ca niciodata,suficient de bine echipat pentru a mai rezista inca 10 ani",declara Ed Weiler, oficial NASA. NASA planuieste sa il mentina inspatiu pana in 2014, cand viitorul pensionar Hubble va fi inlocuitde tanarul si super-performantul James Webb Space Telescope.

Obiectul celestial in forma de fluture, NGC6302