Prima pagină D:News

Imagini spectaculoase: Universul asa cum nu ti l-ai inchipuit vreodata

09.10.2009 | ● Vizualizări: 522
Imagini spectaculoase: Universul asa cum nu ti l-ai inchipuit vreodata     no tags + zoom
Galerie foto (1)

De la lansarea sa in 1990, imaginile surprinse de telescopul spatial Hubble au devenit punct de referinta in istoria fotografiei. In prezent, telescopul gigantic este in “forma” maxima, iar spatiul pare ca nu a fost niciodata mai frumos.

Imaginile surprinse de catre proaspatul cosmetizat Hubble, redau in premiera scene uimitoare din numeroase segmente prea putin explorate ale Universului. Coliziunea galaxiilor, explozia unor stele sau nebuloase stralucitoare, toate au fost surprinse intr-o serie de fotografii unice.

Acestea sunt primele si, in acelasi timp, cele mai clare imagini ale Universului indepartat, realizate dupa misiunea de reparare a telescopului, care a avut loc in luna mai a acestui an. Fotografiile ne dezavaluie galaxii pline de culoare, aglomerari dense de stele si o nebuloasa in forma de fluture, efect cauzat de catre eruptiile de gaz ale unei stele care isi asteapta sfarsitul. Noul set de instrumente cu care a fost echipat Hubble ii confera telescopului o sensibilitate sporita, permitandu-i sa capteze aproape orice, de la lumina ultravioleta, pana la cea infrarosie.

"Este un nou inceput pentru Hubble. Telescopul a suferit o transformare completa, iar acum este mai puternic ca niciodata, suficient de bine echipat pentru a mai rezista inca 10 ani", declara Ed Weiler, oficial NASA. NASA planuieste sa il mentina in spatiu pana in 2014, cand viitorul pensionar Hubble va fi inlocuit de tanarul si super-performantul James Webb Space Telescope.

Obiectul celestial in forma de fluture, NGC 6302