Prima pagină D:News

Puternicul Tyrannosaurus Rex, doborat de faringita?

09.30.2009 | ● Vizualizări: 167
Puternicul Tyrannosaurus Rex, doborat de faringita?     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Se pare ca pentru virusuri, dimensiunea nu conteaza. Ultimele studii paleontologice par sa indice ca infricosatorul Tyrannosaurus Rex a fost ucis de o infectie faringiana.

Desi un pradator de temut, este posibil ca regele dinozurilor safi fost victima unor virusuri care au cauzat o infectie la nivelulgatului, ceea ce a facut ca alimentarea sa devina un proces foartedificil. Moartea cauzata de infometare, ar fi, in acest caz, destulde dureroasa. Faptul a iesit la lumina dupa ce cercetatorii aure-examinat gaurile din maxilarul unuia dintre cele mai cunoscutefosile de dinozaur descoperite vreodata, Sue, exemplarul deTyrannosaurus Rex expus in cadrul Field Museum din Chicago.

Initial, s-a crezut ca aceste gauri sunt, de fapt, urme ale unorrani cauzate de catre luptele cu rivalii, insa noile investigatiisugereaza ca Sue a fost doborata de o specie de paraziti, care incamai afecteaza pasarile moderne.

Studiul, condus de dr. Ewan Wolff din cadrul UniversitatiiWisconsin si dr. Steven Salisbury, Universitatea Queensland,Australia, avanseaza teoria conform careia disparitia lui Sue si aaltor exemplare din aceeasi specie a fost cauzata detricomonoza.

"Este posibil ca infectia care s-a manifestat la nivelul gurii sial gatului sa fi fost atat de puternica incat uriasul dinozaur samoara de foame", sustine dr. Wolff.
"Avem dovezi ca si alti tiranozauri au fost afectati sever de acestparazit. Credem ca o manifestare severa a bolii ar fi ingreunatsemnificativ alimentatia si respiratia, iar in cazul lui Sue acestlucru i-a cauzat moartea. Boala putea fi transmisa in mai multemoduri. Cel mai probabil, in cadrul luptelor intre membrii careprovocau muscaturi si rani deschise. O alta modalitate posibilaeste consumarea prazilor deja afectate de acest virus", incheie dr.Wolff.

Citeste TOP 10 filme cu Mafia in rolulprincipal, episodul zilei din maratonul Descopera SecreteleMafiei.