Prima pagină D:News

Cosmarul pitonilor ucigasi a devenit realitate

09.30.2009 | ● Vizualizări: 211
O noua specie de pitoni uriasi invadeaza Florida     zoologie, sarpe, piton, Everglades, Florida + zoom

Deja cotropita de pitonii asiatici, Florida se confrunta cu o noua amenintare: pitonul de stanca, originar din Africa, a inceput sa colonizeze statul.

Pitonul de stanca poate ajunge pana la 6 metri lungime si e unuldintre cei mai periculosi serpi constrictori din lume.

Din anul 2002 si pana in prezent, in Florida au fost descoperite6 exemplare din aceasta specie; inca si mai nelinistitor e faptulca printre acestea se se gaseau o femela gestanta si doi pui abiaiesiti din ou, ceea ce demonstreaza ca pitonii s-au instalatdefinitiv si au inceput sa se reproduca.

Exemplarele de piton african au fost gasite la mica distanta deParcul National Everglades - o intinsa zona mlastinoasa, cu o faunaspecifica, deosebit de importanta in cadrul biodiversitatii SUA -in care s-au raspandit deja pitonii birmanezi, o specie de origineasiatica; acestia au devenit unii dintre cei mai agresivi pradatoridin Everglades si prezenta lor a afectat grav fauna locala,intrucat ei consuma un mare numar de animale, atacand chiar sialigatorii.

Biologii se tem ca pitonii africani ar putea coloniza si eiParcul National Everglades, cu consecinte nefaste asupra speciilornative. De altfel, acesti serpi mari si agresivi pot fi periculosisi pentru om.

Astfel, in Florida s-au stabilit deja trei specii de serpiconstrictori de mari dimensiuni - pitonul de stanca, pitonulbirmanez si boa constrictor; populatiile isi au originea inexemplarele evadate din crescatorii sau eliberate in natura deproprietarii lor, care le cumparasera ca animale de casa.

Citeste TOP 10 filme cu Mafia in rolulprincipal, episodul zilei din maratonul Descopera SecreteleMafiei.