Prima pagină D:News

Cea mai mare extinctie din istoria planetei, provocata de un vulcan siberian

10.02.2009 | ● Vizualizări: 608
Cea mai mare extinctie din istoria planetei, provocata de un vulcan siberian     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Un gigantic vulcan siberian a distrus toate padurile lumii in urma cu aproximativ 250 de milioane de ani, in ceea ce oamenii de stiinta banuiesc a fi cea mai mare extinctie din istoria planetei.

Dupa apocaliptica eruptie a vulcanului, au urmat ploile acide,care au durat sute de mii de ani si au ucis 90% din formele deviata care populau Pamantul la acea vreme, inclusiv plantele sivegetatia.

Analiza unei specii foarte vechi de ciuperca care se regaseste inpadurile moarte a putut oferi cercetatorilor o imagine generalaasupra cataclismului care a avut loc in urma cu 250 de milioane deani. Echipa internationala a concluzionat ca organismelemicroscopice, cunoscute sub denumirea de Reduviasporonite, au pututacapara intreg Globul, manate de apetitul lor pentru copaciiputreziti.

"Studiul ne arata ca nicio planta si nicio forma de viata animalanu a scapat de impactul acestei catastrofe globale", declaraprofesorul Mark Sephton, din cadrul Colegiului Imperial din Londra."In mod ironic, ceea ce a dus la disparitia faunei si florei ingeneral, a permis ciupercilor sa cucereasca planeta."

Dovezi fosile ale reduviasporonitelor arata ca acestea au populatplaneta intre 290 si 199 de milioane de ani urma, in perioadageologica Permian-Triasica, cand Pamantul avea un singur continentgigantic denumit Pangeea. Datele culese sugereaza o inmultiremasiva a acestei specii in toata Pangeea, spre sfarsitul perioadeiPermiane.

"Masiva eruptie vulcanica a fost cea mai mare din istoria planetei,pentru ca a resetat ceasul evolutiei", declara profesorul Sephtonin lucrarea sa, publicata in revista Geology.

Tag-uri: ciuperca | extinctie | vulcan