Prima pagină D:News

Rechinii uriasi cresteau in crese

Redactia Descopera.ro | 10.05.2009 | ● Vizualizări: 136
Rechinii uriasi cresteau in crese      no tags + zoom
Galerie foto (1)

Paleontologii americani au reusit sa descopere o serie de resturi fosile ale gigantului rechin preistoric Megalodon, care demonstreaza ca cel mai mare pradator al tuturor timpurilor era, de fapt, un parinte grijuliu care isi crestea progeniturile in adevarate crese oceanice.

O expeditie condusa de dr. Catalina Pimiento, din cadrul Universitatii Gainsville din Florida, a reusit sa identifice in apele care scalda tarmurile din Panama, un adevarat teren de crestere al puilor si exemplarelor tinere de Charcharococles megalodon. Acest nou punct fosilifer este deosebit de valoros deoarece este al doilea de acest gen din intreaga lume descoperit pana in prezent, primul aflandu-se in statul american Carolina de Sud. Cercetatorii au identificat numerosi dinti de Megalodon, majoritatea apartinand exemplarelor juvenile. Situl mai adaposteste si dinti ai rechinilor adulti precum si cranii de balene.

"Studiile au aratat ca majoritatea speciilor de rechini consuma putina hrana atunci cand sunt tineri si se afla in procesul cresterii. Pe baza acestui lucru tragem concluzia ca asa-numitele crese ale rechinilor, erau de fapt lagune cu apa mica alese special de rechinii adulti pentru a evita prezenta pradatorilor care le-ar fi atacat progeniturile", adauga dr. Pimiento.

Citeste articolul zilei - Darwin da mana cu Adam si Eva. Stiinta - sceptrul lui Dumnezeu?

Tag-uri: megalodon | fosila | cresa | pui