Prima pagină D:News

Rechinii uriasi cresteau in crese

10.05.2009 | ● Vizualizări: 111
Rechinii uriasi cresteau in crese      no tags + zoom
Galerie foto (1)

Paleontologii americani au reusit sa descopere o serie de resturi fosile ale gigantului rechin preistoric Megalodon, care demonstreaza ca cel mai mare pradator al tuturor timpurilor era, de fapt, un parinte grijuliu care isi crestea progeniturile in adevarate crese oceanice.

O expeditie condusa de dr. Catalina Pimiento, din cadrulUniversitatii Gainsville din Florida, a reusit sa identifice inapele care scalda tarmurile din Panama, un adevarat teren decrestere al puilor si exemplarelor tinere de Charcharococlesmegalodon. Acest nou punct fosilifer este deosebit de valorosdeoarece este al doilea de acest gen din intreaga lume descoperitpana in prezent, primul aflandu-se in statul american Carolina deSud. Cercetatorii au identificat numerosi dinti de Megalodon,majoritatea apartinand exemplarelor juvenile. Situl mai adapostestesi dinti ai rechinilor adulti precum si cranii de balene.

"Studiile au aratat ca majoritatea speciilor de rechiniconsuma putina hrana atunci cand sunt tineri si se afla in procesulcresterii. Pe baza acestui lucru tragem concluzia ca asa-numitelecrese ale rechinilor, erau de fapt lagune cu apa mica alese specialde rechinii adulti pentru a evita prezenta pradatorilor care le-arfi atacat progeniturile", adauga dr. Pimiento.

Citeste articolul zilei - Darwin da mana cu Adam si Eva. Stiinta -sceptrul lui Dumnezeu?

Tag-uri: megalodon | fosila | cresa | pui