Prima pagină D:News

Einstein a avut dreptate! Inca o data…

10.30.2009 | ● Vizualizări: 914
Einstein a avut dreptate! Inca o data…     no tags + zoom
Galerie foto (1)

O cursa nebuna prin Univers, care a durat aproximativ 7,3 miliarde de ani s-a incheiat recent, iar concluzia este categorica: fizicianul Albert Einstein a avut dreptate!

Doua particule puternic incarcate au ajuns la telescopul spatialNASA, Fermi Gamma-ray, la o distanta de doar o secunda una decealalta. Incantati, oamenii de stiinta cred ca aceasta ar putea fidovada care sustine veridicitatea teoriei spatiu-timp emisa deEinstein.

Fotonii si-au inceput maratonul dupa ce au fost lansati inspatiu de catre una dintre obisnuitele explozii de raze gamma, celmai probabil, o consecinta a coliziunii dintre doua stele deneutroni, cele mai dense obiecte cunoscute din Univers. Unul dintrefotoni poseda de un milion de ori mai multa energie decat celalalt,insa acestia au ajuns aproape in acelasi timp. In viziunea luiEinstein asupra unitatii spatiu-timp toate formele de radiatiielectromagnetice, de la raze gamma pana la razele X, circula prinvacuum-ul spatiului cu aceeasi viteza, fara a conta cantitatea deenergie pe care o poarta. Insa alte teorii noi ale gravitatieisustin ca textura fotonului incarcat puternic va incetini viteza dedeplasare a acestuia, in favoarea celui mai putin incarcat.

Rezultatele telescopului spatial Fermi par sa contrazica teoriilerecente ale gravitatiei, in vreme ce expertii sunt de parere caintarzierea de doar o secunda este insignificanta, in conditiileunei calatorii care a durat mai mult de sapte miliarde de ani."Aceasta masuratoare elimina supozitiile noilor teorii care sustino dependenta intre incarcatura energetica puternica si viteza dedeplasare", declara profesorul Peter Michelson din cadrulUniversitatii Stanford.