Prima pagină D:News

Imbatranirea celulelor stem sanguine ar putea fi reversibila

Redactia Descopera.ro | 02.01.2010 | ● Vizualizări: 476
Imbatranirea celulelor stem sanguine ar putea fi reversibila     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Oamenii de stiinta au descoperit o modalitate prin care sa determine un comportament viguros al celulelor stem imbatranite, din sange. Descoperirea ar putea conduce la identificarea unor mijloace de incetinire a procesului de senectute.

Extragerea anumitor factori din sangele unor cobai tineri si introducerea lor in sistemele unor soareci in etate a facut ca celulele stem batrane sa imprumute caracteristicile celulelor stem mai tinere. In plus, tesuturile soarecilor varstnici au parut "mult intinerite", potrivit cercetatorilor Centrului pentru Diabet Joslin, din cadrul Institutului de Celule Stem Harvard.

Schimbarea la nivelul celulelor stem batrane este coordonata de semnale provenind de la un alt tip de celule, aflate in apropierea osului, au explicat cercetatorii. Ei au adaugat ca aceasta descoperire imbunatateste intelegerea imbatranirii sistemelor sangvine si indica posibile tratamente la nivelul sangelui, pentru vindecarea afectiunilor de sanatate provocate de inaintarea in varsta.

"Cel mai important este ca schimbarile care au loc la nivelul celulelor stem sanguine in timpul imbatranirii, sunt reversibile, prin semnale transmise de sange insusi. Acest lucru inseamna ca sistemul sanguin ofera o posibila ruta terapeutica pentru disfunctiile celulelor stem cauzate de imbatranire", a declarat Amy J. Wagers, profesor asociat al Departamentului de Biologie Regenerativa din cadrul Harvard.

Sursa: Businessweek