Prima pagină D:News

A fost creat cel mai precis ceas din lume

02.15.2010 | ● Vizualizări: 618
A fost creat cel mai precis ceas din lume     tehnologie, fizica, ceas, timp, ion, aluminiu, atom, laser, vibratie, frecventa, precizie + zoom

Nu ar ramane in urma si nu ar lua-o inainte nici macar cu o secunda in 3,7 miliarde de ani – acesta este gradul de precizie al celui mai nou ceas construit la Institutul National pentru Standarde si Tehnologie (NIST), din SUA.

Fizicienii care l-au construit au utilizat laserul si un singur ion de aluminiu, capabil sa vibreze cu o frecventa foarte mare - frecventa radiatiei ultraviolete -, impartind astfel timpul in intervale foarte mici.

Ceasul construit pe acest principiu este, astfel, cu mult mai precis decat ceasurile atomice "obisnuite", bazate pe vibratiile atomilor de cesiu si care au o precizie de aproximativ o secunda la 100 milioane de ani.

Tehnologia dezvoltata la NIST poate fi utilizata si pentru urmarirea satelitilor, pentru localizarea obiectelor prin GPS cu precizie mult mai mare (un metru, fata de aproximativ 10 metri cat este posibil in prezent) si pentru studii de fizica si astronomie de mare finete.

Sursa: Telegraph Science