Prima pagină D:News

Viata pe Marte? Noi suntem “de vina” (VIDEO)

Redactia Descopera.ro | 04.30.2010 | ● Vizualizări: 963
Viata pe Marte? Noi suntem “de vina”     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Bacteriile terestre aflate la bordul navelor spatiale trimise de pe Pamant catre Marte ar putea fi capabile sa supravietuiasca mediului ostil al Planetei Rosii, suficient de mult incat sa o contamineze cu viata pamanteana.

Cautarea vietii pe Marte ramane un obiectiv marturisit al Programului de Explorare Martiana al NASA, dar si al institutelor astrobiologice. Pentru a pastra imaculat mediul martian, "incarcaturile" biologice ale navelor cosmice cu destinatia Marte sunt supuse sterlizarii, pentru a preveni contaminarea suprafetei martiene.

In ciuda acestor eforturi, studii recente au aratat ca diferite comunitati microbiene raman totusi in viata la momentul lansarii aeronavelor. Natura sterila a fabricilor de asamblare distruge cele mai multe bacterii, dar permite supravietuirea celor mai rezistente specii, precum acinobacterii, bacili, escherichia, stafilococi si streptococi.

Cercetatorii Universitatii din Florida Centrala au replicat, in cadrul unui studiu, conditiile de pe Marte, prin inducerea deshidratarii, a temperaturilor scazute si a radiatiilor UV. In timpul testului, desfasurat pe durata mai multor saptamani, s-a descoperit ca E. coli, un posibil contaminant al navelor cosmice, ar putea supravietui pe suprafata lui Marte daca ar fi protejata de ultraviolete prin straturi subtiri de praf sau filtre UV. Acest lucru ar putea inseamna ca misiunile trecute si viitoare pe Marte sa se faca responsabile de debutul vietii pe aceasta planeta.

Sursa: Phenomenica

DESCOPERA TRAVEL. Descopera lumea in care traiesti!