Prima pagină D:News

Universul, dezvaluit intr-o imagine

07.06.2010 | ● Vizualizări: 1687
Universul, dezvaluit intr-o imagine     Univers, telescopul spatial european Plank, cosmic, imagine, fotografie, formarea universului, Big Bang, stele, galaxii, Calea Lactee + zoom

Iata cea mai veche lumina din Univers. Aceasta imagine incredibila arata ceea ce a ramas din sfera de foc care a stat la baza nasterii Universului nostru, cu 13,7 miliarde de ani in urma. Ea le ofera cercetatorilor noi perspective asupra modului in care stelele si galaxiile se formeaza, spunandu-ne cum a prins viata Universul in urma Big Bang-ului.

Imaginea a fost realizata de telescopul spatial european Plank,in prima misiune de "fotografiere integrala" a cerurilor, a carei indeplinirea durat sase luni. In timp ce, in fotografie, Calea Lactee ne arataaspectul Universului local, din prezent, microundele din fundalulimaginii ne dezvaluie felul probabil in care Universul arata inpreajma momentului crearii sale, inainte sa existe stele saugalaxii.

Discul principal al galaxiei noastre strabate centrul imaginii. Inimediata apropiere se afla curentii de praf rece care se intinddeasupra si dedesubtul Caii Lactee. Panza galactica este locul incare noile stele se formeaza. Mai putin spectaculoase, dar si maimisterioase sunt portiunile superioara si inferioara ale imaginii,portiunile pestrite ce ilustreaza radiatia microundelorcosmice.

Acest tipar reprezinta matrita cosmica din care s-au formatclusterele si superclusterelegalaxiilor de astazi. Variatiile cromatice reprezinta diferentesubtile de temperatura si densitate a materiei ceresti. Imagineamai are nevoie de prelucrari, dar la final Plank ne va expune ceamai exacta fotografie a microundelor cosmice obtinuta vreodata.Telescopul european continua sa cartografieze Universul. Pana lafinalizarea misiunii sale, in 2012, el va fi completat scanariletotale ale cerurilor si isi va face publice rezultatele in acelasian.

Sursa: Dailymail

DESCOPERA lumea in care traiesti!