Prima pagină D:News

Oamenii de Neanderthal erau artizani si mestesugari avansati

09.27.2010 | ● Vizualizări: 485
Oamenii de Neanderthal erau artizani si mestesugari avansati     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Un nou studiu certifica inca o data faptul ca neanderthalienii erau hominizi mult mai evoluati decat se credea pana in prezent. Cei mai vechi oameni ai Europei erau mestesugari priceputi care isi faureau si pretuiau foarte mult uneltele.

Principalul factor care i-a impulsionat pe neanderthalieni saevolueze si sa isi produca unelte din ce in ce mai specializate afost insasi clima aspra a Europei din acea perioada. O echipa deantropologi americani din cadrul Universitatii Colorado din Denver,a descoperit in 42 de noi situri arheologice neanderthaliane dinItalia, o serie de unelte, arme si chiar obiecte artistice de ocalitate superioara in unele privinte chiar si artefactelorsimilare create de catre Oamenii de Cro-Magnon.

"Practic suntem pe cale sa-i reabilitam pe neanderthalieni, desprecare s-a crezut mult timp ca erau niste brute primitive capabiledoar sa vaneze cu sulita si sa aprinda focul cu doua pietre. Inrealitate, acesti hominizi erau mult mai ingeniosi si chiarsensibili, fata de cum au fost considerati pana nu demult inmediile stiintifice. Comparativ cu noi, ne sunt foarte apropiati.Atat de apropiati incat putem sa-i numim mai degraba frati, decatveri distanti", sustine profesorul Julien Riel-Salvatore.

Oamenii de Neanderthal au fost descoperiti pentru prima data inValea Neander din Germania, in anul 1856. Au trait in Europa si obuna parte din Asia. Conform datelor obrinute din fosile,neanderthalienii au avut 99,5-99,9% din bagajul genetic similar cucel al oamenilor moderni. Se pare ca au aparut in urma cu circa500.000 ani si au disparut acum 30.000 ani. In urma cu 42,000 ani,Homo sapiens si Omul de Neaderthal imparteau deja acelasi arealgeorgrafic din Eurasia, populand indeosebi zonele centrale sinordice.

In aceeasi perioada, in zonele sudice traia o populatie izolata deneanderthalieni care a creat cultura Uluzziana. Cercetatoriamericani au fost uluiti sa constate ca, in ciuda faptului caneanderthalii Uluzzieni au trait complet izolati de populatiile maiinteligente de Homo sapiens, primii au reusit sa isi faureasca oserie de obiecte inovative prin propria inteligenta. Oamenii destiinta au investigat pietre pentru aruncat in animale, unelte dinos, vase, ornamente si unelte pentru pescuit si vanatoarea prazilormici.

Sursa: BBCNews