Prima pagină D:News

Tantarii purtatori de malarie au evoluat in alte specii

10.22.2010 | ● Vizualizări: 390
Tantarii purtatori de malarie au evoluat in alte specii     tantar, malarie, africa, mortalitate + zoom

Doua dintre cele mai cunoscute specii de tantari purtatori de malarie din Africa au evoluat in doua noi specii, se arata intr-un raport al Colegiului Regal din Londra. Descoperirea este cu atat mai importanta cu cat aduce in discutie intensificarea eforturilor pentru crearea unor masuri noi de combatere a acestei maladii, mai ales ca speciile nou aparute au capatat imunitate la masurile folosite pana in prezent.

"Din studiile noastre reiese clar ca tantarii evolueaza mult mairepede decat ne-am fi imaginat si, din nefericire, strategiilenoastre de a combate malaria devin ineficiente in fata noilorspecii. Este vital sa putem identifica schimbarile genetice care iifac pe tantari atat de rezistenti la insecticide", afirma Dr MariaLawniczak, unul dintre cercetatorii implicate in proiect.

Malaria este una dintre cele mai raspandite maladii din Africa, eafiind responsabila de una din cinci morti pe Continentul Negru, iarefectele sale sunt foarte vizibile in randul copiilor. Conformaceluiasi studiu, singura masura posibila de a reduce mortalitateaeste aceea de a controla populatiile de tantari care transmittemuta boala.

Sursa: DailyMail