Vehiculele, echipate cu scannere laser alimentate
fotovoltaic si cu videocamere ce au lucrat la unison pentru a
detecta si ocoli obstacolele, sunt parte a unui experiment avand ca
principal scop imbunatatirea sigurantei rutiere si avansul
tehnologic auto.
Senzorii le-au permis celor patru masini sa navigheze de-a
lungul unei game foarte diverse de conditii rutiere, de trafic si
meteorologice, pana in Shanghai, in timp ce colectau date ce
urmeaza sa fie analizate pentru cercetari ulterioare, intr-un
studiu sponsorizat de Consiliul de Cercetare European.
Desi dubitele nu au fost conduse de soferi, ele au avut
cercetatori la bord, ca pasageri, in caz de urgente.
Experimentatorii au fost nevoiti sa intervina de cateva ori, atunci
cand vehiculele au fost prinse intr-un blocaj rutier la Moscova sau
in cazul punctelor de colectare a taxelor. Proiectul nu s-a folosit
de harti, calatorind adesea prin regiuni izolate din Siberia si
China. Ba chiar si un autostopist a fost luat de una dintre
masini.
Un sistem computerizat de vizionare artificiala, denumit
Detector Generic de Obstacole si Benzi (GOLD), analiza informatiile
primite de la senzori si ajusta automat viteza si directia
vehiculelor, volanul fiecaruia fiind controlar de cate un
computer.
Cele patru vehicule au rulat cu viteza maxima de 60 km/h si
au necesitat reincarcare a
bateriilor timp de opt ore la fiecare doua-trei ore de
mers. Tehnologia va fi folosita pentru studierea mijloacelor de
completare a abilitatilor de sofat umane. De asemenea, ea ar putea
avea aplicatii utile in agricultura, industria miniera si in
constructii.
Sursa: Dailymail
Descopera lumea in care
traiesti: