Ecologism si business: conceptiile “verzi” patrund si in mediul de afaceri din Romania

31 10. 2010, 00:00

Au fost dezbatute provocarile, oportunitatile si implicatiile afacerilor green, normele si legislatia in domeniu si au fost prezentate cele mai reusite campanii si strategii de green marketing, practici de management sustenabil, strategii PR si social media in comunicarea brandurilor sustenabile.

Cei patru experti internationali sunt:

  • Delia Dimitriu, PhD, Research Fellow - Manchester Metropolitan University UK
  • David Grant, Group Sustainable Development Projects Manager - SAB Miller
  • Ingo Nissen, Country Representative - Sonae Sierra
  • John Aston, Managing Director - AstonEco Management.

Ei au prezentat o serie de exemple concrete si studii de caz in care inovatia in spiritul grijii fata de mediu devine motor de crestere a oricarui business sustenabil.

S-a discutat, de asemenea, despre reciclarea deseurilor si problemele intampinate de organizatii specializate, precum Recolamp, Environ si Eco-Rom Ambalaje: cea mai mare dificultate o constituie colectarea selectiva la nivelul consumatorilor casnici.

In schimb, conceptiile si practicile "verzi" au intrat deja in obisnuintele companiei aviatice TAROM, unde sunt implementate strategii ce vizeaza reducerea consumului de combustibil si, implicit, a amprentei de carbon.

Au fost prezentate rezultatele proiectului Let's Do It, Romania!, la care au participat 200.000 de voluntari.

In ansamblu, mediul de afaceri romanesc, dar si conceptiile romanilor, devin, treptat, mai "verzi"; desi progresul este lent, el exista, dupa cum exista si speranta ca, sub presiunea conceptiilor si a legislatiei europene in domeniu - devenita obligatorie si in Romania - romanii vor ajunge sa inteleaga, sa accepte si sa aplice principiile unui mod de viata mai grijuliu fata de mediul natural.