Prima pagină D:News

Au recreat Big Bang-ul. Vezi cum arata! (FOTO)

11.09.2010 | ● Vizualizări: 941
Au recreat Big Bang-ul. Vezi cum arata!     big bang, inceputul universului, experiment, CERN, Large Hidron Collider, accelerator de particule, dumnezeu, controverse, stiinta vs religie, apocalipsa + zoom

Oamenii de stiinta de la CERN au creat un “mini” Big Bang, printr-un experiment care a reprodus fidel conditiile existente la o milionime de secunda dupa nasterea Universului!

Echipa oamenilor de stiinta, formata din 1.000 de cercetatori dela peste 100 de institute din 30 de tari, a reusit uimitoareaperformanta cu ajutorul imensei masinarii situata la granita dintreFranta si Elvetia, duminica, pe 7 noiembrie. Ieri, portalul destiinta, tehnologie, natura si calatorii DESCOPERA.ro a fostprintre primele mijloace de informare din Romania care au anuntat imensa reusita a cercetatorilor:puteti citi mai multe despre controversatul experimentaici. Astazi, va invitam sa vedeti cateva dintrefotografiile experimentului:

Coliziunea particulelor a generat un mini Big Bang, darsi cele mai mari temperaturi si densitati atinse vreodata in cadrulunui experiment. Experimentul a avut loc intr-un mediusigur si controlat, in care s-au generat temperaturi de peste 10trilioane de grade, adica de un milion de ori mai mult decat celepe care le intalnim in centrul Soarelui.

La asemenea temperaturi, protonii si neutronii s-au "topit",rezultand o "supa" de quarci si gluoni, cunoscuta in limbajstiintific drept plasma quark-gluon. Pe de alta parte, magnetiiputernici ai masinariei de la CERN auactivat ionii si i-au transportat la viteze apropiate de cea aluminii prin tunelurile subterane ale laboratorului. In cele dinurma, particulele au fost fortate sa se ciocneasca in detectorulAlice; astfel refacandu-se ceea ce oamenii de stiinta cred ca estestarea Universului de imediat dupa BigBang.

Experimentul de duminica a infirmat teoriile celor care setemeau ca oamenii de stiinta de la CERN ar puteaaduce apocalipsa, punand in pericol Pamantul prinefectele secundare ale experimentului: crearea de mini gauri negre- fenomen care nu a avut loc. Cercetatorii de la CERN au negatdintotdeauna ca "se joaca de-a Dumnezeu" sau ca ameninta sigurantaoamenilor, sustinand ca chiar si in cazul in care ar apareamicro-gauri negre, acestea ar fi atat de mici incat s-ar dizolvaimediat dupa formare.