Prima pagină D:News

Internet de pe orbita, pentru europeni

Redactia Descopera.ro | 12.29.2010 | ● Vizualizări: 61
Internet de pe orbita, pentru europeni     ka-sat, satelit, internet + zoom
Galerie foto (1)

Cel de-al doilea satelit european dedicat internetului broadband a fost lansat cu succes pe orbita Terrei. In greutate de 6 tone, Ka-Sat a fost propulsat cu ajutorul unei rachete Proton, de pe cosmodromul Baikonur din Kazakhstan si a calatorit 9 ore si 12 minute.

Satelitul Ka-Sat face parte din programul Eutelsat, care va aduce servicii de internet de mare viteza pentru zeci de milioane de europeni, in special pentru cei aflati in locuri in care conexiunile terestre sunt greu accesibile. Ka-Sat este cel de-al doilea satelit destinat internetului: primul, Hylas-1 a fost lansat luna trecuta.

Spre deosebire de acesta, insa, Ka-Sat, operat de Avanti Communication din Londra, este mult mai mare decat Hylas-1 si are o capacitate de a servi simultan 2 milioane de oameni, fata de numai 300.000. In jur de 30 de milioane de europeni se afla in imposibilitatea de a avea o conexiune terestra la internet - pentru toti acestia Eutelsat vine cu solutia internetului de mare viteza din satelit. Ka-Sat este pozitionat pe orbita Terrei, la 36.000 de km inaltime.

Tag-uri: ka-sat | satelit | internet