Prima pagină D:News

Monogamii au parteneri de viaţă neatractivi şi urâţei

Redactia Descopera.ro | 02.06.2011 | ● Vizualizări: 486
Monogamii au parteneri de viaţă neatractivi şi urâţei     sexualitate, monogamie, poligamie, cinteza, hormoni, mascul, femela, frumusete, atractivitate + zoom

Lipsa unei ocazii de a-şi schimba perechea, face ca, cel puţin în randul animalelor monogame, acestea să aibă parte de acelaşi partener(ă) care este de multe ori primul exemplar de sex opus cu care vieţuitoarea s-a întâlnit dupa ce a atins maturitatea sexuală. Cel puţin aceasta este concluzia care reiese dintr-un studiu de ultimă ora efectuat de o echipă de cercetători australieni.

"În societăţile animalelor monogame, puţini indivizi ajung să aibă un partener de viaţă perfect. Este, dacă vreţi foarte asemănător cu ce se întâmplă la oameni. Foarte mulţi bărbaţi şi-ar dori o parteneră de viaţa precum Angelina Jolie, iar un numar egal de femei ar dori să fie maritate cu Brad Pitt. În realitate, rămân doar cu visele şi doar un bărbat în genul lui Brad Pitt este capabil să îşi găsească o parteneră de tipul lui Angelina Jolie.

Deci care sunt metodele folosite de femele în căutarea unui adevărat mascul?

Studiile şi experimentele ne-au demonstrat, cel puţin în cadrul cintezelor, că femelele pun la cale o serie de strategii, inclusi aceea în care se împerecheaza cu toţi masculii disponibili, în speranţa diversificării genetice.
Însă experimentele ne-au revelat motivul pentru care monogamia se bucura de succes în rândul unor specii de vieţuitoare.

Testele de sânge au scos la iveală ca femelele de cinteze care s-au împerecheat cu masculi modeşti ca înfăţişare prezentau niveluri ale hormonilor de stres care erau de 4 ori mai scazute decât în cadrul femelelor care au avut şansa să-şi aleaga cei mai chipeşi parteneri.

Dacă o femelă este stresata de faptul ca atractivitatea partenerului este tocmai cauza care va duce la o desparţire rapidă, atunci va face totul să rămână însărcinată într-o periodă cât mai scurtă de timp. Nu am făcut astfel de experimente şi la oameni, dar suntem aproape siguri că rezultatele vor fi asemănătoare", declară Simon Griffith, co-autor al studiului.

Sursa: DiscoveryNews